De Pers publiceert over manipulaties gelovigen klimaatcatastrofe

Fri May 4 17:33:43 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> in respons op 'Het feit dat temperatuur en CO2
 stijgingen samengaan, geeft geen enkel oorzakelijk verband aan tussen de twee.
>Ontkennen dat er verbanden zijn zal toch niet lukken, wel? En een op een
>parallel - zo begrijp ik je kritiek - zal dat niet zijn, idd.

 In Metro van vandaag (waar skeptici niet allemaal naar moeten uitwijken),
    http://www.metropoint.com/ftp/20070504_Amsterdam.pdf
 staat op pagina 4 een interview met wetenschaps-journalist Theo Richel over
 dit onderwerp. Zijn thesis is weer dat de temperatuur stijgt en dat *als
 gevolg daarvan het CO_2 gehalte stijgt. Sterker nog: hij beweert dat ook de
 IPCC dat beweert. Tevens betoogt hij dat de spaarlamp een milieuramp gaat
 veroorzaken (er komt enorme hoeveelheden kwik in het milieu).

 Ik vind dat de gelovigen in de klimaatcatastrofe al die miljarden maar
 moeten ophoesten die 'nodig zijn' om hun doemscenario uit te voeren. Het zou
 echt van de gekke zijn als de burger wordt *verplicht* om een pseudo-weten-
 schappelijke dwaasheid te financieren. Wat let de gelovigen om zelf alle
 fondsen bijeen te harken ? Ze weten alles toch zo zeker ? In de democratie
 mag iedereen de wereld redden...