De Pers publiceert over manipulaties gelovigen klimaatcatastrofe

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Fri May 4 15:57:28 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Ben het wel met Frans Kempers eens. Vond dat suggestieve toneelstukje
>  van Al Gore in zijn film - waar hij op een hoogwerker de percentages
>  CO2 over de tijdlijn aangeeft - ook op z'n minst niet netjes.

Heb ´em nog niet gezien.

>  Het
>  feit dat temperatuur en CO2 stijgingen samengaan, geeft geen enkel
>  oorzakelijk verband aan tussen de twee.

Ontkennen dat er verbanden zijn zal toch niet lukken, wel? En een op een
parallel - zo begrijp ik je kritiek - zal dat niet zijn, idd.

Kijk, je kunt uitlaatgassen ook in de auto ´vrijlaten´. Je zet wat
kamerplantjes op de hoedenplank, en rijden maar .... Slecht voor
het milieu? Ach, wel nee ..... ;)

>  Verder vind ik de CO2 hype ook slecht voor het draagvlak voor
>  milieubeleid op korte en langere termijn.

Maar er is toch geen sprake van een CO2 hype? Er wordt
een begin gemaakt met wat nog vele jaren gaat duren.

>  Op korte termijn omdat alle
>  middelen naar CO2 reductie dreigen te gaan terwijl er genoeg andere
>  dringende milieuproblemen zijn waarvan bovendien onomstotelijk vast
>  staat dat ze per direct schadelijk zijn.

Je hebt je keuze gemaakt,  maar op grond waarvan dan?

>  Op de langere termijn, omdat
>  een tegenreactie ('flikker op met dat milieu') dreigt als over een
>  jaar of 10 blijkt dat de miljarden die de komende jaren aan CO2
>  reductie worden besteed niet tot nauwelijks effect hebben gehad.

Wij wachten dan met smart op de wetenschappelijke onderbouwing !!
De bewijzen, Mark. Geen (nieuwe) hype´s  a.u.b. !

Dat wat in laatste eeuw ongeveer is aangericht is niet in een paar jaar te
herstellen, en al zeker niet met landen die de economische groei
belangrijker
zullen gaan vinden dan -westerlingen die lopen zeuren over- milieu.

Henk Elegeert