kwart miloen in Nederland zonder ziektenverzekering.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu May 3 06:43:54 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo,

waar zijn de gelden van die boete van 2500 euro, want dat koste het toch aan
boete. Het zijn voor de helft mensen met een vreemd paspoort en 41% is een
allochtoon kind. Dat heeft met centen te maken en anders niks.Mensen kunnen
het gewoonweg niet betalen.
Die mensen een boete opleggen heeft ook zin als er niks te halen valt, dat
is mij ook wel duidelijk.
Sinds 2000 of zo zijn de kosten ongeveer vervier of vijfvoudigd. De
energiekosten verdubbeld, zo kunnen we nog wel even.
Het gaat er niet alleen om of deze mensen verzekerd zijn of niet, ze durven
met kinderen hun niet naar een dokter, bang als ze zijn betrapt te worden.
En is het een kwartmiloen extra, bovenop die 200.000 of het totaal, dat is
nogal een verschil. Er zouden er geen meer zijn volgens Hoogervorst en dat
is nu juist de puinhoop die hij aanrichtten. 2500 euro is ook nogal, 3 keer
de maandnorm waarvan men dient te leven.
Liberalisering heet dat, oftewel bezuinigen op de verkeerde plaats. Daar
bezuinigen waar het kan en niet op de plek waar men er MOET verdienen om de
salarissen te betalen. Waar men reklame diente te maken op het hoofd boven
water te houden. Of doet men dat zo maar en hebben ze dat helemaal niet
nodig.
Ook een kwalijke zaak dan.
Niet voor niks stijgt het aantal mensen dat ons land verlaat, dat is echt
niet omdat Nederland zo'n belastingparadijs is geworden hoor. Hoeft ook niet
maar overdrijven kan ook.
Men kan zeggen wat men wil, de euro was en is gewoon erg duur. Sinds de
invoering ervan ongeveer een verdubbeling van de prijzen en dan je mag je
stijgingen van de salarissen en uitkeringen er nog wel even aftrekken. Deze
week nog wat folders nagekeken en berekend. Die 30% van het kabinet past
precies, maar dat had dan voor iedereen moeten gelden.
We zouden niet meer terug moeten rekenen, zo roept men, maar het is voor
vele ouderen, maar ook jongeren, nog een waardebepaling. Een beetje weten
waar je aan toe bent, zeker met de hele EU. Opflikkeren met die zooi, een
opkikkertje voor zittenden leden van het parlement.
Elke maand verhuizen, och jee, die paar miljoen. Elke schilder van de ladder
af, zwaarder vuurwerk toegestaan, we hadden en goede veiligheid maar oiv de
EU laten we die varen. De mensen waren er goed voor verzekerd, de premies
zijn niet gezakt en de gevaren omlaag gegaan. We mogen niet meer drinken en
roken, we mogen niet te vet meer eten. Als het de bewindslieden en de
tweedekamer ligt mogen we alleen nog leven zoals zij dan willen.
De enige reden die en er voor heeft is de accijzen te kunnen verhogen en
tegelijkertijd roepen dat Nederland niet het duurste land in de
belastingtarieven. Maar daar zijn de accijzen niet in meegeteld.
Een krop sla van 99 cent (gulden) kost die nog steeds, alleen nu in euro's.
Duurder geworden? Welnee, het is nog altijd 1 (gulden of euro). Kijk maar
eens wat 3% van de BTW-stjging tijdelijk gedaan heeft in Duitsland.
We worden, voor de zoveelte keer, zwaar voor de gek gehouden en we moeten
wel meedoen. Hoewel het niet de bedoeling is, is het samen werken en
samenleven. Samen werken wil vooral zeggen, pakken wat je mag en vooral kan.
Samenleven wil zeggen, vooral inleveren wat je kan, of eigenlijk niet maar
het moet toch maar. Vooral de dames en heren met de grote salarissen moeten
er op vooruit gaan. Tegenwoordig moet kunnen beleggen, anders tel je niet
meer mee.

Maar vooruit, dadelijk nog een pasje erbij, waarmee men aantoont wel of niet
verzekerd te zijn en het lijkt weer opgelost.
Mijn broek zakt zo langszamerhand al scheef van de pasjes en mijn hoofd van
de codes.

Het is, en het wordt nog erger, langzamerhand een echte troep.

Ger