kwart miloen in Nederland zonder ziektenverzekering

Wed May 2 22:02:36 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
>ook onder het oude stelsel waren er zo'n 200.000 mensen niet verzekerd,
>omdat ze hun nominale premie voor het ziekenfonds niet hadden betaald,
>(...) Dus volgens mij valt het cijfer alleszins mee

 Die 250.000 is echter onjuist - het zijn er 500.000.

 250.000 zijn onverzekerd.
 250.000 betalen de verzekering niet.

 In jouw redenering zijn er dus 300.000 bijgekomen en geen 50.000.

 Daarenboven: kinderen zijn gratis MEEverzekerd. Het is dus maar de vraag
 of ze verzekerd zijn als hun ouders onverzekerd zijn.

 Daarnaast was er van de week het bericht dat de meeste artsen nog steeds
 op geld zitten te wachten. Ik meen dat het gaat om bedragen tussen 10.000
 en 40.000 Euro. De achterstand is ontstaan omdat door de chaos in de zorg
 nog steeds onduidelijk is wie er zoal waar verzekerd is.