Tijd voor de Feniks strategie

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Wed May 2 01:36:23 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Voerden wij 1568-1648 niet net zo oorlog with God on our Side? Volgens het Wilhelmus, achtste couplet ("Mijn schild ende betrouwen...")  zeker wel! Of in Atjeh gedurende ruim 30 jaar (ons eerste Uruzgan....)? En als je getuigenissen van wat het Pentagon oorlogshelden noemde beluistert, is de motivatie in de VS krijgsmacht veel minder kruisvaarderachtig dan van Bush en Cheney, die beiden hun snor drukten toen ze naar Vietnam moesten; Bush was AWOL in de laatste helft van zijn diensttijd. Opvallend hoeveel Neocons de dienstplicht ontdoken hebben...
  Verreweg de meeste Amerikaanse militairen, en zeker de Reservisten en National Guard-lui, nemen dienst om uit een ellendige armoede te komen; veel Latino's nemen dienst om Amerikaans staatsburger te worden. Zie Michael Moore's Fahrenheit 9/11 over die armoe...

Frans is als uitgever van een blad over Amerika verplicht de Amerikaanse media grondig te volgen; hij attendeert Platform-genoten regelmatig op interessante artikelen. Net als veel anderen begon hij al onder het Irak-regime van John Paul Bremmer van mening te veranderen.

 En over de Platforms: statutair staan ze los van de (rest van de)politieke organisatie van de partij; ze mogen zich dus 100% tegen de fractielijn uitspreken, en dat in Congresmoties neerleggen. Hetgeen niet gebeurd is en in Rotterdam ook niet zal gebeuren.

Enne... zolang Frans zijn presentatie op het Congres niet afsluit met een kinderliedje, wordt hij zeker geen Tom Kok...