Tijd voor de Feniks strategie

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue May 1 15:11:39 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gedurfd en scherp verhaal, en ook nog eens van een halve Amerikaan,
spreekt me dus wel aan... ;-)

Hij komt met drie punten:
- Er moet een duidelijk beginselprogramma komen dat serieus wordt
genomen. Helemaal eens, want nu roept iedereen maar wat zonder
samenhangende visie.
- Openbreken van de partijdemocratie zodat de leden weer bepalend
worden. De noodzaak hiervan lijkt me wel duidelijk na een paar jaar
achter de schermen elkaar kapot vechtende partijprominenten die vooral
bezig waren met hun eigen toekomst ten koste van de partij.
- Niet doorgaan op de ingeslagen weg zoals het bestuur voorstaat, maar
radicaal breken met de afgelopen, zeg, 10 jaar.

Ik deel zijn analyse dat er juist nu een kans ligt om een brede
vrijzinnige partij van de grond te krijgen. De vrijzinnige geluiden
krijgen in de andere partijen (wellicht met uitzondering van GL)
momenteel geen kans en dus is er alom onvrede onder de progressievere
medemens over de huidige politiek.

Groeten,
Mark Giebels