WAO oftewel WIA

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue May 1 09:58:38 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vandaag is het zover, Polen, Tjechen enzovoort mogen zonder vergunning als beginnend ondernemer een aanvang nemen hier.
We wachten even af maar meer dan 3300 gingen hen al voor. Vooral in de bouw maar dat niet alleen. Als de 35% grens even pakt kan je ook beter van een x-bedrag uitgaan als het dubbele. De verhoging komt er wel aan, maar daar kan natuurlijk het oude kabinet niks aan doen.
Je kan het veroorloven of niet, mij persoonlijk raakt het nauwelijks maar er zijn mensen genoeg die het wel treffen, mensen die pech gehad hebben geven we nog meer pech.
Gemeenten veranderen het bestemmingplan om Polen en zo te kunnen huisvesten, begrijpelijk, ze moeten ergens de centen vandaan halen, het rijk schaft af en regels verder niks. Mensen, die er al 30 wonen mogen niet gaan wonen op hun camping maar oost-europesen mogen het ineens wel want het levert meer op. Sterker nog, ze moeten er zelfs onkosten voor maken omdat de mensen uit oost-europa meer opleveren.
Laten we nu de mensen uit Polen en zo voor ons werken en maken misbruik van ze of geven we ze juist de kans, ik denk het eerste, zeker in het begin. Het aantal groeit met zeker 12% per jaar.
Och, zolang we maar leven zoals men in den Haag wil is er niets aan de hand, denkt men. Ik leef gelukkig zoals ik wil, samen met mij vrouw. Beter dan een groot deel van de mensen achter een Bush aanrennen. Hij maakt de rotzooi en wij mogen het o.a.opknappen en we trappen er nog in ook. Neen, we staan vooraan om toch maar mee te te mogen doen.
Heet dat ook liberalisme? Van welke partij je ook bent of waar je sypathie voor hebt, zolang je daar aan meedoet is er iets niet in orde met je.
Ik heb altijd een hekel gehad aan mensen die er misbruik van maakten, ik begin ze steeds meer te begrijpen, anders brengen we het toch wel weg.
Niet erg hoor, er zijn er maar genoeg die het hard nodig hebben, maar kwam het maar eindelijk op de goede plek terecht.
Ik zat nog op de lagere school toen we oud papier spaarden voor vers water voor de mensen in Afrika en terecht, ze hadden en hebben het nodig. Via de VN en we kunnen overal van worden we bijna gedwongen om mee te doen.
Als je de beelden ziet zouden ze zo ongeveer een zwemdiploma moeten hebben maar de TV is er bijna geen waterput te vinden.

Waar zijn we mee bezig?

Ger