Bron 'roze strijd' D66 blijkt leugenachtige zionist

André van Wanrooij a.v.wanrooij at D66.NL
Thu Mar 29 13:49:33 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry, Marc,

Maar dit antwoord stuit me tegen de borst (of ik begrijp je totaal
verkeerd).
Ik ben graag een eeuwige fatsoenrakker als dat betekend dat ik protesteer
tegen een overheid die mensen onderdrukt, achterstelt of vervolgd.
Juist overheden die het niet nauw nemen met mensenrechten zijn tot alles in
staat. Niet degene die zich daartegen verweren!
Zij hebben immers minder tot geen machtsmiddelen die een overheid wel bezit.
Het basisprincipe van een rechtstaat valt of staat met het erkennen en
naleven van mensenrechten.

Dit afdoen als onzin en leugens gaat me veel te ver. Dat er veel grijstinten
in de "Poolse" problematiek zitten ben ik met je eens. Maar onmiskenbaar is
vast te stellen dat gays in Oost-Europa (en dus ook Polen) te maken hebben
met een discriminerende overheid. Iets wat in het hedendaagse Europa niet
zou moeten kunnen en mogen.

Waarschijnlijk zal het jou deugd doen dat Nederland een religieus-linkse
coalitie heeft waar het principe van gelijke behandeling en
gelijkberechtiging steeds meer enkel voor "gelovigen" mag gaan gelden.

Of ben je meer een voorstander van een staat waar de meerderheid volledig de
minderheden overschaduwd en ieder geluid van protest wil laten smoren.

D66 is voor mij (en vele anderen) dè partij die opkomt voor rechten van
minderheden. Niet overdreven maar gebaseerd op redelijkheid, billijkheid en
verstand. De homoseksuele bevolkingsgroep is een (van de) bestaande trouwe
achterban van onze partij. Wil je deze steun dan ook liever zien verdwijnen?

Is het punt niet zo dat rechten van homo's ook de rechten van andere groepen
inhouden. Maw, zal het terugdringen van gay-rights niet automatisch ook het
terugdringen van rechten van andere bevolkingsgroepen betekenen? En ligt
daar niet de grondslag voor het opkomen van de individuele vrijheid om
zonder tegenwerking van overheden of ander discriminatoir gedrag je leven in
te richtten zoals jij dat als individu wil?

Groet,
André van Wanrooij
Roosendaal