Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Tue Mar 27 21:01:30 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 27-mrt-2007, at 10:53, Hein van Meeteren wrote:

> Laten we nou eens ophouden met gelijk -ongelijk spelletjes.

Goed idee, want wie begon er ook weer te zeuren over de toon van iemand?

> We hebben allemaal last van spam

Dat hangt er vanaf.

> en de vraag is: wat kunnen we eraan doen?

Stoppen met Windows dus.

> We kunnen vanuit d66-surfnet het bedrijf microsoft niet
> fundamenteel veranderen, lijkt me. Een lunch met Bill zit er ook
> niet in. We kunnen inderdaad allemaal een Mac aanschaffen, maar dat
> is lastig voor hen die met microsoft móéten werken, doordat het
> bedrijf / de organisatie het voorschrijft.

Waarom zou een bedrijf dat voorschrijven?

> Word heerst alom, en powerpoint is een diktatuur.

Zowel van Word als van Powerpoint bestaat een Mac-versie.
Sterker nog: Microsoft Office wordt *eerst* voor Mac ontwikkeld en
daarna
pas voor Windows.

(Ook wel grappig is dat op de bureaus van de Microsoft-medewerkers
die handleidingen schrijven twee computers staan: een Windows-PC om
het programma op te draaien waar de handleiding voor wordt geschreven;
en een Mac voor het schrijven van de handleiding.)

> Blijft dus over het filteren. Daar kunnen eindgebruikers wèl wat
> aan doen.

Eindgebruikers kunnen toch ook weigeren Windows aan te schaffen?

> Emailprogramma's gaan al redelijk ver. Providers filteren ook. De
> één wat beter en meer dan de ánder, en daar had Henk XP het over.

Is dat zo?

> Wat tips om elkander alhier te helpen lijkt me zinvoller dan
> wijsneuzerige analyses maken over elkaars kennis van zaken.

Daar zijn andere fora voor, lijkt me.

> Die toon heeft al jaren lijsten verziekt.

Aldus de lijstdeelnemer die bij uitstek niet in staat is ongelijk te
erkennen -
zie de bovenstaande draad.

Erik vdMb