Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Tue Mar 27 21:00:54 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 27-mrt-2007, at 10:17, Hein van Meeteren (die mij hier laatst met
een klauwhamer in mijn gezicht dreigde rammen) wrote:

> Je toontje bevalt me niet, Henk.

Nou en?

> Iederéén heeft te maken met spam, dus iedereen eet er kaas van.

Beweren "iederéén heeft te maken met spam, dus iedereen eet er kaas
van" is net zo dom als beweren dat iedereen verstand van
elektriciteit heeft.

> En dat windows-machines bepaalde verspreiders huisvesten is leuk om
> te weten,

Neenee, de verspreiders maken gebruik van geïnfecteerde windows PC.
Die PC's huisvesten geen verspreiders.

> maar lost niets op.

Juist wel. Henk vroeg naar een oplossing.
De oplossing is een verbod op Windows.

> Het gaat om filteren.

Dat is symptoombestrijding; het probleem is het verspreiden van spam.
Spam verspreiden is in veel gevallen illegaal. De verspreider gebruikt
daarom de wrakke PC's van nietsvermoedende consumenten om de
spam te verspreiden.
De oplossing is dus die PC's dichttimmeren, wat in de praktijk neer zal
moeten komen op een verbod op Windows.

> Niet om random schelden op Billy Gates.

Gates werd helemaal niet genoemd.

Erik vdMb