Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Mar 27 11:08:17 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Mar 27, 2007 at 10:17:02AM +0200, Hein van Meeteren wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Je toontje bevalt me niet, Henk. Iederéén heeft te maken met spam, dus
> iedereen eet er kaas van. En dat windows-machines bepaalde verspreiders
> huisvesten is leuk om te weten, maar lost niets op. Het gaat om
> filteren. Niet om random schelden op Billy Gates.

Hein,

Het eindgebruikers laten filteren in hun specifieke mailclient,
lijkt me geen begaanbare weg. Leuk voor de hobbyisten, voor Jan Doorsnee
teveel gevraagd. (bijna) Iedereen rijdt auto, dus iedereen eet kaas
van auto's? Ik denk het niet, we vinden het normaal om voor onderhoud,
als is het maar het vervangen van een roetfiltertje, naar de garage te
gaan. Bij computers menen mensen echter dat je immer ongestraft random
in de rondte kan klikken 'totdat iets werkt'. Moet je onder je motorkap
eens proberen.

Verder is 'user-awareness' niet enkel iets van 'leuk om te weten', maar
kan dat wel degelijke helpen bij de inperking van problemen. Al was het
maar om wat minder virusrommel binnen te halen bij het rondklikken in
allerlei filesharing flauwekul.

Of mensen verder met Windows werken, of met ene Gates dineren, moet
men zelf weten. Ik geloof ook niet dat ik mij op deze lijst verder
als een microsoft-basher gedraag. Maar ontken dan niet de shaduwkanten.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |