Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Mon Mar 26 21:16:43 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 26-mrt-2007, at 20:40, Henk op xp wrote:

> Spammers blijken niet alleen steeds gretiger gebruik te maken van
> plaatjesspam, ook de grootte van deze vorm van ongewenste mail
> groeit explosief. De gemiddelde grootte van een spambericht is
> volgens Softscan sinds september vorig jaar met 77 procent
> gegroeid. Een spambericht is nu ruim 11,7 KB groot, waar dat een
> halfjaar geleden nog 6,6 KB was.

Ja, vroeger bestond spam uit een tekstbericht.
Maar aangezien er steeds beter op tekst kan worden gefilterd, wordt
het nu verstuurd als een plaatje van de tekst.

> Iemand een idee hoeveel kosten hieraan verbonden zijn, laat ik de
> ergernis nog even achterwege.
>
> Kan de Overheid meer voorlichting geven hoe en waar SPAM moet/kan
> worden aangegeven/bestreden?

De beste manier om spam te bestrijden is een totaal verbod op XP en
andere wrak geschreven rotzooi van Microsoft, want de meeste spam
wordt verstuurd via een botnet van geïnfecteerde PC's met een of
andere Windows erop.

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die zich vrijwillig met die rommel
inlaten.

Erik vdMb