Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 18 14:42:20 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Moet een aantal jaren geleden zijn geweest.

Precies. Ouwe uitbuiter.

> Een uitkering had ik destijds volgens mij niet.

Oh, ik dat u dat had sinds uw geboorte. Maar u vloog ongeveer een half jaar geleden over Alpen (zie archief) en had toen al zo'n twintig jaar een uitkering.

> Zo ken ik Hein van Meeteren weer.

Tuurlijk, u kent uw pappenheimers. U bent een warm, inlevend, begrijpend mensch, ouwe feldwebel.

> In plaats van dat geld per simpele overschrijving naar de organisatie
> te sturen,

Zo doen we dat niet als nette mensen. Even een overscrhijvinkje is iets voor uitkeringsgelden of verzekeringspremies. Mensen aldaar houden van mijn warme, begrijpende, empathische persoonlijke aanpak, waardoor ik zo geliefd ben op dat continent.

neemt Hein dat geld mee, om het, naast zijn schoenen
> lopend van belangrijkheid als een echte koloniaal aan de achterlijke
> zwartjes te komen uitdelen.

Helaas, als u iets van de plaatselijk bevolking daar zou begrijpen, dan zou u weten dat Brazilië een smeltkroes is van bevolkingsgroepen, en dat de zwarte bevolking maar een deel van de bevolking is. De meesten zijn kruisingen tussen de Europese kolonialen en de oorspronkelijke bevolking, waaronder negroïden. Daarbij zouden ze het vervelend vinden om als "zwartjes" te worden afgeschilderd. Dat moge u hier doen als arrogante kwast op deze gederailleerde discussielijst, maar haal het niet in uw bolle kop die mensen dáár zo te noemen, want ik mieter u met uw grote bek vierkant in een plaatselijke ravijn.

> Ja, natuurlijk heb je dat vaker gehoord.
> Maar dat komt niet in je kraam te pas.
> Jij houdt van zwart-wit betogen - lekker gemakkelijk - en je wilt
> Nederland dus afschilderen als absoluut verdorven.

Nee, hoor. De VOC, tetterdedet! Daar moeten we een VOORBEELD aan nemen!
Nederland heeft een Gouden eeuw gekend, en dat Goud kwam niet uit de aardappelteelt, mijn beste.

> Ja maar hoeveel schepen kwamen er eigenlijk terug?

Ander onderwerp. Werden afgeschreven. Wát er terugkwam met nootmuskaat en ander 'goud" had een gigantische winstmarge. Voor een deel is Amsterdam met dat goud gebouwd.

> En wat kostte de militaire structuur die in de Oost in stand moest
> worden gehouden voor die handel?

Die militaire structuur was een investering, zoals een rijke plebejer een roedel veiligheidsbeambten rond z'n villa heeft rondbanjeren. Wie steelt moet zich beschermen, en dat kost wat.

> En hoeveel hield de Nederlandse overheid er uiteindelijk aan over?

Welke overheid, er was bijna geen overheid. Er waren de Heeren, en wat afgevaardigde edelen, en een soort stadhouder die meedeelde. En de Kerk, natuurlijk, die ook haar deel opstreek.

> Zo ken ik schijnheilige Hein weer.

Mooi, vlerk. Het onthoud het maar.

> Geen idee.

Zoek dat dan maar op.

> Aardgas wordt niet uit de grond gepompt; het staat onder druk.

Mooie mier.

> Ja. En jij?

Ik bén die geschiedenis, haha. U kende m'n familie toch?

> Ik heb een bibliotheek met duizenden banden.

Kuifje? Suske?

> Als je je weet te gedragen mag je misschien weleens een boek lenen.

Stuur maar op per giro.

> Je bent mijn goede vriend niet,

Nee, gelukkig niet. U bent mijn stalker en ik serveer u koekjes van eigen deeg, remember?

 en op de Nederlandse wiki gedroeg je
> je op je bekende wijze;

U bent tig keer geblokkeerd op wiki na ettelijke ruzies met diverse gebruikers, u bent op de vernederende één na laatste plaats gekomen in de ArbCie, waar hébt u het dus over?

> dreigen met de rechter, corpsbrallen, via een
> sokpop in artikelen knoeien, en er op los fantaseren.

Ik heb met de moderatoren een goed kop koffie gedronken en alles besproken en alles is in goede harmonie verlopen, waarop men mij heeftr uitgenodigd een artikel te schrijven over mijn vakgebied, verder nog iets?

> "Henk: wie stelt moet bewijzen: bewijs!"
> https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?
> A2=ind0211&L=d66&P=R37353&I=-3

Wie stelt moet bewijzen, ja. Maar wie om bewijzen vraagt zónder voorafgaand stellen is niet goed snik.

> Nee, Hein 'ik weet alles' van Meeteren,

Fijn dat u het nu ook inziet. Dus even matigen, u weet stukken minder dan ik, dus snaveltje toe. Kom anders eens op een hoorcollege, als u zich weet te gedragen.

> Sinds mijn achtste jaar ongeveer, lees ik de krant en lees ik een
> boek per dag.

U bent een wonder der natuur. Mag ik u van harte feliciteren? En dan nog zoveel onzin debiteren.

> Dat waren de Cariben die de Arowakken hebben uitgemoord.

Over welk deel praat u nu precies? U moet niet alles onder Cariben en Arowakken gooien, hoor, dat wordt wat eenzijdig.

> Dus als ik je goed begrijp hebben de Cariben nog het een en ander
> goed te maken aan de Arowakken?

Dat maken ze zelf wel uit, daar hebben ze geen kaaskop voor nodig.

==EINDE==