Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Sun Mar 18 14:14:39 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 18-mrt-2007, at 12:49, Hein van Meeteren wrote:

> Precies. Continuïteit. QED.

Nee, geen continuïteit maar actualiteit.
Wij vormen nog steeds een staatkundige eenheid, daar gata het om.

> Wanneer vloog ú ook alweer over Alpen en had diepzinnige gedachten

Moet een aantal jaren geleden zijn geweest.

> En dat van onze belastingcenten (uitkering)

Een uitkering had ik destijds volgens mij niet.

> Overigens heb ik in Brazilië een bedrag van in Nederland geworven
> 50.000 euro gebracht aan een hulporganisatie die daar goed werk doet.

Zo ken ik Hein van Meeteren weer.
In plaats van dat geld per simpele overschrijving naar de organisatie
te sturen, neemt Hein dat geld mee, om het, naast zijn schoenen
lopend van belangrijkheid als een echte koloniaal aan de achterlijke
zwartjes te komen uitdelen.

> Dat kwam wel eens voor, maar berucht zijn de rooftochten van
> slavendrijvers en slavenvangers.

En waren dat blanken, of mede-Afrikanen Hein van Meeteren?

> Ik zou zeggen: lees eens wat voor u uw eigenwijze bijdragen uitpoept.

Je zult het wel over jezelf hebben.

> Absoluut gelul.

Welk een uitmuntende argumentatie.

> Historische revisie van mensen die het Nederlandse verleden wensen
> te ontkennen. Rechts gebral dus.

Welk een uitmuntende argumentatie.

> Oh God, krijgen we die weer. Die heb ik al eerder gehoord.

Ja, natuurlijk heb je dat vaker gehoord.
Maar dat komt niet in je kraam te pas.
Jij houdt van zwart-wit betogen - lekker gemakkelijk - en je wilt
Nederland dus afschilderen als absoluut verdorven.

> Rechts gebral en historische verdraaiing.

Welk een uitmuntende argumentatie.

> Wist u dat winstmarge van een schip geladen met het bruine goud
> (specerijen) uit de Oost meer dan 1000% was?

Ja maar hoeveel schepen kwamen er eigenlijk terug?
En wat kostte de militaire structuur die in de Oost in stand moest
worden gehouden voor die handel?
En hoeveel hield de Nederlandse overheid er uiteindelijk aan over?

> En ze hebben niets verdiend

Dat heb ik niet beweerd.

> nee, weet je Wat? We waren daar op humanitaire missie.

Dat heb ik niet beweerd

> Dag Muijzenvlerk.

Zo ken ik schijnheilige Hein weer.

> En hoe wordt die gefinbacierd? Welke banken zitten erachter?

Geen idee.

> Met welk kapitaal wordt dit fossiele goud uit de grond gepompt?

Aardgas wordt niet uit de grond gepompt; het staat onder druk.

> Wel eens de geschiedenis van Nederlandse Banken gevolgd?

Ja. En jij?

> Hup, naae de bieb en lezen.

Ik heb een bibliotheek met duizenden banden.
Als je je weet te gedragen mag je misschien weleens een boek lenen.

> Kunt u mooie artikeltjes over schrijven op wiki, in stede van
> leugens over uw goede vriend Hein van Meeteren.

Je bent mijn goede vriend niet, en op de Nederlandse wiki gedroeg je
je op je bekende wijze; dreigen met de rechter, corpsbrallen, via een
sokpop in artikelen knoeien, en er op los fantaseren.

> Jaja, lees nu maar over de geschiedenis van Suriname.

Dat heb ik gedaan, uitgebreid zelfs. Zou jij misschien ook eens
kunnen doen.

> U debiteert baarlijke nonsens.

Wat een uitmuntende argumentatie.

(En heeft de Nederlandsche Handel-Maatschappij zich nu wel of niet
met slavenhandel beziggehouden?)

> Hé, ouwe feldwebel, hou eens op met die "bewijzen"- eis.

"Henk: wie stelt moet bewijzen: bewijs!"
https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?
A2=ind0211&L=d66&P=R37353&I=-3

> [...]

A2=ind0211&L=d66&P=R37353&I=-3

> Hé ouwe feldwebel, hou eens op met die verhoortoon van u.

"Henk: wie stelt moet bewijzen: bewijs!"

Per definitie kletspraat dus.

> Ik weet alles, beste feldwebel.

Nee, Hein 'ik weet alles' van Meeteren, jij *denkt* dat je alles weet.
In werkelijkheid klets je maar een eind raak over zaken waar je geen
klap vanaf weet.

> Matig uw taal, vlerk.

Omdat een moreel defecte clown tegen mij blaft nu mijn eenvoudige
voorbeeld zijn goedkope morele verontwaardiging niet uitkomt?

> Wilt u on topic blijven,

Ik ben on topic. Jij hebt medelijden met de Cariben.
Die Cariben waren echter niet de oerbewoners

> of wilt u weer eens een demonstratie geven van al uw gereviseerde
> wiki-kennis?

Sinds mijn achtste jaar ongeveer, lees ik de krant en lees ik een
boek per dag.
De Wikipedia bestond toen nog niet.

> U weet doinders goed over welke oer-bewoners ik het heb: de
> bevolking die er was vóór de Europeanen kwamen.

Dat waren de Cariben die de Arowakken hebben uitgemoord.
Dus als ik je goed begrijp hebben de Cariben nog het een en ander
goed te maken aan de Arowakken?

> Dat die mekander ook naar het leven stonden doet daar niets aan af.

In zoverre dat het volgens jou de oerbewoners waren en dat dat niet
klopt.
Zoals meestal hetgeen jij beweert niet klopt.
(Soms heb je weleens gelijk, en dan vaak min of meer per ongeluk.)

> De Indianen zijn in de VS uitgheroeid door de blanken. Dat weet een
> kind. Nee, zegt Vlerk, die Indianen hadden ook onder mekaar oorlog.
> Ja...lekkere knul, daar hádden we het niet over.

Inderdaad, daar hadden we het niet over.

Dat sleep jij er bij om niet op de rest van de 'discussie' in te
hoeven gaan, omdat je ook wel weet dat je weer eens baarlijke nonsens
hebt uitgekraamd en je bovendien zeldzaam inconsequent bent door
anderen ter verantwoording te roepen en je eigen verantwoordelijkheid
steevast te ontlopen.

Erik vdMb