Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Sun Mar 18 12:49:11 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Original Message-----
From: Hein van Meeteren [mailto:heinwvm at chello.nl]
Sent: zaterdag 17 maart 2007 10:15
To: Fritz van Rikxoort
Cc: 'Erik van den Muijzenberg'; 'Discussielijst over D66'
Subject: Re: Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Ach Fritz, ik probeer nu al ettelijke malen aan je duidelijk te maken
dat ik geen homofobische reactie geef, maar dat het me gaat om dingen
als zelfbeschiking, respect voor eigen tempo, voor couleur locale etc.
En nu plaats je me we`e`r in de hoek van homohater. Da's écht te
makkelijk, en een truuk om mijn overwegingen makkelijk weg te zetten. Ik

dacht dat er maar één iemand op deze ljst zich bediende van zulke
tactieken, maar ik merk de laatste tijd dat de lijst behoorlijk is
geinfecteerd.
Ik herhaal: het gaat me niet om homo's, het gaat me om de betrekkingen
tussen voormalig moederland en voormalige kolonie.

FRITZ:
Je denigrerende opmerkingen naar homo's waren kennelijk citaten van
opvattingen van anderen. Zeg er voortaan bij als je niet je eigen
opvattingen weergeeft en het er juist niet mee eens bent.

Ook mij gaat het om de betrekkingen met landsdelen, maar ook om alle
mensen. Zelfbeschikking noem jij, maar discriminatie van homo's is geen
zelfbeschikking, Hein. Dat is dictatuur. Democratie is alleen
democratisch als ieder mens als lid maar zelfs gelijke grondrechten en
mensenrechten hebben. Discriminatie is de bijl aan de wortel van de
democratie. Zelfbeschikking begint van onderop, zoals jij het versimpelt
is het deomocatisch en zelfbeschikking als 2 mensen een derde gevangen
houden in hun democratie en discrimineren. Prima dus te pleiten voor
zelfbeschikking, maar dat begint dus met erkenning van de
zelfbeschikking van elk mens, en zonder die te schenden erkenning van de
zelfbeschikking van gemeenschappen, die de zelfbeschikking van
deelgemeenschhappen en individuen respecteren en niet schenden.

EINDE FRITZ

--
17-3-2007 12:33