Wijkrel Ondiep

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Mar 17 10:25:26 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Laten we hopen dat het hier bij blijft maar ik vrees het ergste.
De mensen zijn het zat zich te laten voorschrijven hoe te  leven. Aan de ene
kant niet meer roken.niks meer drinken meer accijzen en dus meer illegale
cafe's.
Je huis laten schilderen, de barman mag niet meer meedrinken met zijn
gasten, allemaal EU, zo doen maar wat. We mogen wel zwaarder vuurwerk halen.
Wie trekt zich het lot aan van de herkeurde WAO-ers en de WW-ers?
Wie trekt zich het lot aan van de mensen met hepatisch C die bij ontdekking
van hun ziekte en dan blijken leverkanker te hebben, och de crematie of is
toch wel geregeld dus koste men niks, althans het ministerie. Het zijn er
ook maar 60.000. Eventuele paniek is het antwoord.
Trommelstokvingers komt op de hele site van het FWK niet voor, enkele
duizenden is te weinig is het antwoord, dus onbelangrijk. Je kan er wel
bijna dagelijks lid van worden op TV.
40 Jaar geleden spaarden we al oud papier voor de zwarte mensen in Afrika om
ze schoon drinkwater te bezorgen, nu nog brengen we er handen vol geld
naartoe.
Het moet wel, intussen moet dat hele contigent vol staan met putten en
moeten de mensen daar een zwemdiploma hebben. Ik heb nog ooit een
vliegtuighangaar zien staan, opgezet van Nederlands geld, niks op tegen hoor
maar het dichtsbijzijnde vliegveld was er 2000 km vandaan.
Het gaat alleen nog maar over hoeveel geld een minister heeft weggebracht en
niet meer over wat hij of zij hebben gepresteerd.
"Bert(die geen reden meer heeft voor politieke correctheid) het voorgaande
zou je dat juist moeten bezorgen. Ik heb van jou weleens een verhaaltje
gelezen en van Fatma een reden gehoord en dacht het gaat de goede kant op.
Maar helaas, niks dus.
Van de week nog in het nieuws. Steeds meer ziekenhuizen krijgen te maken met
ondervoedde mensen uit zorginstellingen, hoe is het mogelijk in Nederland?
We brengen het liever naar de managers met vele tonnen aan salaris.
Zoals al eerder gezegd, stappen zetten, eerst een verandering in
overheidsvernieuwing en dan in de bestuurlijke. De hoeveelheid mensen die
herkeurt was niet van belang maar het aantal 310.000 die de minister had
ingeschat, dat moet gehaald worden, dat is van belang.
Vlak in mijn omgeving is een man die al anderhalf in de ziektewet zit vanuit
een deel WW. Voor de rest is hij al afgekeurt en men kan niet anders dan hem
voor de rest ook af te keuren. Hij  heeft allang een vervolguitkering en wat
er bij zou moeten zou zijn WAO-gat oftewel zijn IP verzorgen. Hij heeft nog
geen controle gehad, geen eigen verklaring ingevuld, helemaal niks en men
betaald maar. Zolang als het UWV betaald is het goed zo. Of je nu door de
hond of de kat gebeten wordt maar als we het hebben over bezuinigingen. We
keuren liever mensen goed die echt niet kunnen.

Ger