Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Mar 17 10:09:07 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bepleit je nu ook, Hein,
>
> Dat Nederland niet koloniaal blijft wat betreft "corruptie,
> machtsmisbruik, dicriminatie (sec)" op de overzeese gebiedsdelen,
Tuurlijk. Maar zonder roomser dan de paus te worden. Ook NL is een
corrupt land, dus wie zijn wij om anderen de les te lezen?
Ennne....misschien kunnen WIJ nog heel wat van HEN leren. Levensvreugd,
lol maken, mooi en lekker dansen, feesten.....daar kunnen wij strakke
uitgedroogde  Calvinisten heel wat van opsteken.
> door
> die toe te staan en te aanvaarden als nou eenmaal hun democratische
> keuze, met je zelfde argumenten als toestaan mensen op grond van hun
> geslacht te laten buitensluiten van het huwelijk?

Op grond van hun geslacht is feitelijk een foute stelling. Het gaat niet
om hun vrouw-zijn of man-zijn, maar op gelijkgeslachtelijke
huwelijkssluiting. En ja, we moeten hen blijven demonstreren dat
iedereen die van een ander houdt, ongeacht piemeltje of brievenbusje,
met die ander moet kunnen trouwen. Maar het is beter dat groeiende
inzicht aldaar zélf zijn eigen tempo te laten vinden. Geen dwang dus.
> Dan ben je tenminste consequent...

Fijn, want dát moeten we zijn: consequent tot in het graf.
> Of wil je er "onze" wetten en regels versus corruptie, machtsmisbruik,
> dicriminatie wel laten gelden, ook al is wet nog geen praktijk maar
> zonder cultuurstrijd en handhaving een dode letter?

Fijn dat je het even voor me invult. Je vraag is dus niet geheel open.
Maar hé, een wedervraag: in dit schone Nederland, met al zijn wetten en
regels, met al zijn anti-corrupte en machtsmisbruikregelingen...
.Sla de courant eens open en lees over machtsmisbruik, corruptie,
advocaten van de maffia, Holleeeders, afrekeningen in het criminele
circuit, wethouders die van gemeenschapsged zwembaden laten aanleggen in
hun tuin. Bijbel: zie eerst den balk in uw eigen ogen voordat Ge de
spolinter in andemans ogen beziet...of ziets (ben niet zo bijbelvast).
> Maar waarom dan je uitzondering voor het laten gelden van
> non-discriminatie op geslacht inzake huwelijken? Dat is niet
> consequent...

Wees jij ook consequent: alleen een Nederland dat geheel vrij is van
discriminatie, corruptie, machtsmisbruik, criminaliteit en andere
vunzigheid heeft het recht anderen de wet voor te schrijven.