Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Mar 16 13:28:26 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer schreef:

> Daarom zei ik ook dat ik je gevoel wel kan begrijpen, maar anderszijds
> waar leg jij de grens? Amsterdammers vinden Groningen altijd heeeeel
> ver weg (kom maar hierheen want Groningen is zo ver weg...) Dus waarom
> zou het niet voor andere provincies gelden? Vind je dat niet ook erg
> rigide dan? Over cultuur gesproken, die is ook anders in Groningen dan
> Amsterdam. Wij principieel en geen gladde praatjes, kort voor de kop
> en jullie....nou ja, beetje als D66 he? Wat het beste uitkomt (even
> een beetje stoken:-)
Stoken is leuk, dat laait de kachel op. Beledigen en treiteren is niet
leuk, dat pist het vuurtje uit. Dus stook maar lekker door, mien jong.
De grens? Daar waar mensen het gevoel krijgen dat NIETS kunnen
uitrichten met andermans regels. Kijk, ergens over oneens zijn, niet zo
leuk vinden, allá. Belastingebetalen en zo, niet leuk, maar moet je wel
doen, anders krijg je hommeles (scoren, E, scoren! Ik geef je open
doel!). Maar zijn er dingen die je AB-SO-LUUT niet kan accepteren, dan
leg je de grens. Dat doe je dus zelf. Dat doen anarchisten ook. En
klokkenluiders. En rebellen. En bestuurlijk ongehoorzamen. En
weigerambtenaren.

> En bij die onderhandeling mag Nederland zijn eisen stellen net zoals
> zij dat doen toch?
Jazeker, er worden eisen aan twee kanten gesteld. Maar wat ik mooi vind:
er wordt vooral gekeken naar onderliggende BELANGEN. Kijk, dt is
professoneel (Harvard) onderhandelen. Dat vind ik móói.