Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Thu Mar 15 23:57:45 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op donderdag 15-03-2007 om 23:14 uur [tijdzone +0100], schreef Hein van
Meeteren:

> <...>Ach m´n beste, ik heb geen enkele illusie meer in D66. Roedel
> zelfingenomen gelijkhebbers die de schos an alles altijd en immer bij de
> ánderen leggen, nooit bij zichzelf. OK, Pechtold zal met z´n Leidse bek
> misschien nog at kiezers bij elkaar kunnen schrapen. Een zetel of 5 max
> zirt er werl in als hij geen uitglijers maakt. Maar een fiere liberaal
> democratische partij zie ik niet meer in dit land. En al helemaal niet
> op de rokende puinhopen van D66.

Ah. Je bent geen lid meer.! Weten ze dat nou aan de Laan van
Meerdervoort ook al? Moet ik Hans even bellen? Of, eh....

> Nee, maar ze zijn ook niet béter en belangrijker dan andere mensen.

Zei ik dat? /mensen/ zijn gelijkberechtigd aan andere /mensen/  (zie
boven, overigens geldt dan natuurlijk ook dat ze m.m. niet slechter en
onbelangrijker zijn dan andere mensen. Terwijl ik dit zit te typen denk
ik: gadverdamme, ik word hier gedwongen om verbaal een onderscheid te
maken dat ik helemaal niet wil. "dan andere mensen")

>  En
> in Amsterdam begin ik wel eens te denken of die natuurlijke 7% niet
> langzamerhand de kolder in de kop heeft gekregen en de héle wereld tot
> één  grote gayparade wil transformeren.

Ah. En dat vind jij vervelend?

Laten we het eens omdraaien. Vind je het denigrerend om tegen mensen te
zeggen dat ze een heteroseksueel huwelijk moeten invoeren als ze daar
geen zin in hebben?  Omdat JIJ dat zo noodzakelijk vindt?
Empathie, weet je wel?

> Nee, Lentink, die vergelijking is absurd. Je mag gerust je meningen
> hebben, maar een waardensysteem opdringen, met de kapitaalknoet ik je
> hand, aan andere volken en culturen is weerzinwekkend.

Ja hè. Weerzinwekkend. Waartoe zou nu die UDHR toe dienen, vraag ik mij
zo af? Vast weer zo'n gratuite babbel van die Westerse
sociaal-liberalen, wat!  Zo'n Mugabe, daar moeten we ons natuurlijk niet
mee bemoeien, da's  hun cultuur. Tegen zo'n, eh. autocratisch
regeringsstelsel ingaan, dat zou kolonialistisch zijn. Waarom zou die
verklaring eigenlijk de betiteling 'Universeel' dragen? Of is dat maar
iets van de uitbuiters, waar die arme zwartjes zich niet aan hoeven te
houden?

> In Nederland, ja. in Nederland. Bonaire is geen Nederland, ook al doen
> we krampachtig alsof.

Het was je waarschijnlijk een beetje ontgaan, Hein. Niet wij doen
krampachtig of Bonaire Nederand is, maar Bonaire wil graag bij Nederland
horen. Van mij hoeft dat niet persé hoor. Ze hadden ook gewoon bij de
Antillen kunnen blijven, of een combi met Aruba, of Curacao kunnen
sluiten. Maar dat willen ze niet. Ze willen bij Nederland horen....

Met vriendelijke groeten,

Martin Lentink