Verwildering stuwt PVV naar 17 zetels

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Mar 14 07:55:14 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zit onze maatschappij tegenwoordig zo niet elkaar. Zoveel mogelijk geld
verdienen zonder er al teveel voor hoeven te doen.
Neem nu Thom de Graaf en hoe heet ze, de ex-burgemeester van Nijmegen. Hij
treedt af als minister, wordt er burgermeester en zij wordt minister,
stuivertje wisselenen dus. En waarom aftreden als minister, het ging dus
niet volgens zijn methode, eigen belang dus. De wijziging in de media zette
ok al geen zode aan de dijk, er is niks gewijzigd dan alles op een andere
zender.
Wilders ziet het electoraal op zich af komen en heeft op zijn manier gelijk,
al ben ik het niet met hem eens. Hij staat nu wel op 17 zetels dus heeft dus
een groot deel van het electoraat acher zich staan. Zo'n dikke 12%.
Hij zegt het verkeerd maar wel wat een groot deel van de burger denkt. We
kunnen en willen niet de ellende van de wereld op ons dak nemen maar de
gemiddelde politiek durft het niet zeggen. We betalen wat we moeten betalen
in de VS, tot zo ver oke. In de vrijwillige bijdrage lopen we voorop, ware
het niet dat vele landen, die het goed kunnen betalen niks of heel weinig
doen. Men wil graag politieagent spelen over de wereld, zie de US, welk item
dat je ook neemt.
We hebben toch niet voor niks een VS, laten we daar naar ratio voor betalen,
naar vermogen dus.
Toen ik lagere schoolkind was spaarden we al oud papier om putten te slaan
in Afrika, een hele goede zaak, maar nog kunnen we lid worden, enz. Dat deel
van de wereld moet onderhand zwemmen in het water met het aantal putten. Wie
of wat er ook aan de macht zit. Wilders zou het ook niet anders doen.
Wat bedoel je met de discussie normaal aangaan? Gewoon je eigen belang
voorop stellen? Nee he!!!!
Een kabinet en een tweedekamer hebben nog een verantwoordelijkheid of
verantwoordelijkheden. Wees daar eerlijk in en zeg gewoon wat je kan en
vooral doe wat je kan, maar wel in combie van wat een ander doet.
D66 is beslist niet de enige hoor, er zijn er veel meer. 4 Jaar verder
denken en dan zien we wel, als we maar weer in het kabinet komen. Dan zijn
we tenminste zichtbaar. We scoren dan beter, denkt men. D66 heeft het
gezien, nu 3 zetels.
Het is hun gegunt hoor maar vraag je eens eerlijk af. Houden we die mensen
in leven omdat we ze volgend jaar weer honger laten middels droogten of
sprinkhanenplaag. Of leven ze op de verkeerde plek op de wereld.
Een visser moet niet alleen vis krijgen maar ook een hengel is toch een oud
gezegde.

Ger