Verwildering stuwt PVV naar 17 zetels

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Mar 13 21:56:06 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 3/13/07, Henk op xp <HmjE at home.nl> wrote:

> Hij heeft bovendien een ´goede´ vorm ervoor gevonden, en eentje die aan
> twee kanten hout snijdt.
> Bestrijdt je hem, neemt diens achterban toe, laat je ´em links liggen ook.

Het gaat erom *hoe* je zijn ideeen bestrijdt. De door hem aangekaarte
problemen erkennen en er dan geen oplossing voor aandragen is funest.

> Het gevaar zit ´em vooral in  het verkeerd omgaan met ...

Nee, zijn standpunt *is* levensgevaarlijk. Het maakt van mensen met
meerdere paspoorten, niet-Westerse etnische achtergrond en/of
religies, minderwaardige burgers....

> Welke kritiek wil je er dan  op loslaten, Mark?

Dat lijkt me ondertussen wel duidelijk: Dat die koppeling tussen
nationaliteit, identiteit en loyaliteit onzin is.

> En, wat wil je niet laten gebeuren?

Dat er brede instemming is met zijn gedachtekronkels, maar dat Wilders
de enige is die er consequenties aan hecht. Tsja, logisch dat hij dan
als een komeet omhoog schiet. Er zijn twee keuzes: Of we gaan mee met
zijn xenofobische gedachten en worden een rechts-extreem land, of we
bestrijden zijn visie kraakhelder.

Groeten,
Mark Giebels