Gaan we voor een Erik-loze D66-lijst ?

Fri Mar 9 23:56:41 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 9-mrt-2007, at 22:11, w.t. jouwstra wrote:

> Die angst van jou, dat een beschuldiging jegens jou op deze lijst
> gearchiveerd wordt en dat je dan als je dreigt tot lector Mediation te
> worden benoemd, dat toch niet wordt omdat Erik hier iets heeft gesteld
> (moreel defecte clown?), daar zou ik afstand van nemen. Volgens mij
> scheelt
> dat in tijd,gemoedrust en slaap. Dat archief wordt zelden
> geraadpleegd, en
> bij de Muis-Meet meetmouse is raadpleging ook niet nodig, want echt
> alle
> argumenten zijn al uitgewisseld.

Dat laatste is eigenlijk niet geheel waar: Hein wisselt geen
argumenten uit,
Hein bralt er op los dat hij gelijk heeft, en heeft dan doorgaans
ongelijk.

Dat raadpleging van het archief bij de Muijz-Meet niet nodig zou zijn
is onzin.
Wie het archief raadpleegt ziet dat Hein zichzelf tegenspreekt, zich
niet meer
herinnert wat hij eerder heeft geschreven, en vrolijk beschuldigingen
herhaalt
waar hij eerder afstand van heeft genomen. Wat dan toch de vraag oproept
of het dat willens en wetens doet - en dus buitengewoon schijnheilig
is - of
echt niet beter weet, wat me dan geen reclame lijkt voor de kwaliteit
van de
bovenkamer van de geachte jurist in kwestie.

Toch schuilt daarin voor Hein niet het werkelijke gevaar.
Het gevaar voor Hein is van veel algemener aard.

Stel dat iemand leest dat Hein een eenvoudige kwestie - de opheffing van
DB.NL - zozeer uit de hand heeft laten lopen dat hij met de rechter
is gaan
dreigen, vruchteloos aangifte heeft gedaan, en tenslotte zelfs
openlijk met
lichamelijk geweld heeft gedreigd, en zich daarnaast te buiten is gegaan
aan jarenlang geziek en getreiter en het doen van smadelijke en/of
lasterlijke uitingen jegens meerdere personen - strafbaar gedrag kortom.

Zou zo iemand zich dan niet gaan afvragen, Tjerk, of Hein van Meeteren
eigenlijk wel over kwaliteiten als moderator beschikt?

En sterker nog: ik denk dat als de beroepsgroep kennis neemt van Heins
tirades hier, dat hij dan op zijn minst vermanend zal worden
toegesproken,
en misschien zelfs wegens het in diskrediet brengen van de beroepsgroep
wordt geschorst of geroyeerd.

Erik vdMb