Verwilderen

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Mar 9 21:50:14 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Marc-Alexander,

Deze tekst is van jou:

 °Of de zaak met verzuiling heeft te maken vraag ik mij af. Er zijn zoveel
 immigranten dat ze ons domweg niet nodig hebben. Uiteraard wel in mate-
 rieel opzicht (ruimte, voorzieningen) maar dragen niets bij (wij hebben
 niets aan hen, het blijft bij goederenverkeer). In eigen kring is het
 vaak nog droeviger, heb ik de indruk. Men loopt volledig vast en reageert
 daarop met passiviteit (immigranten hoeven niet naar school want het
 wordt later toch nooit wat) en met het plaatsen van satelliethuppeldepup.

 Maar zeggen mogen we dit soort dingen niet. We horen te zeggen dat het
 allemaal zo'n verrijking is, dat Nederland groot is geworden door
 immigratie (want dan redeneren we de problematiek immers mooi weg).
 We mogen weer wel boos zijn op hoofddoekjes en burka's, en wat leuren
 met inburgerings-cursussen - want da's een mooie uitlaatklep om zo nu
 en dan stoom af te blazen.°

Het komt me voor, dat je nogal discriminatoir bezig bent, de nut en noodzaak
van anderen, die niet als Fluks zijn, niet inziet en dat je in de wat
kinderlijke vooronderstelling leeft, dat we het zonder al doe bruinen,
blauwen, turkis en makros veel beter hebben. Helemaal als dan ook de gulden
terug is.

Groet,

Tjerk