over een hysterische pias die boos is weggelopen

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Fri Mar 9 10:54:32 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg schreef:

>  Dat staat je dan verkeerd bij.

Nee hoor, jij hebt je eigen(zinnige)verhaal.
Bovendien ga jij daar niet over.

Je wilt het jouwe vast wel weer een keer herhalen ....

>  Het begin van het einde was het op een groot aantal lijsten abonneren
>  van de open lijst door 1 van de deelnemers.

... zie je ! Dat vindt jij, nou en ...

>  Overigens heeft Chefren indertijd 1 kinderporno plaatje gepost -

Precies. Daar had ik het over. Einde discussie, einde verhaal, Einde DBNL.

>  voorzien van een duidelijke waarschuwing voor wie er geen kennis van
>  wilde nemen.

Alsof dat er toe doet. Helemaal niets !!!

Hij is het die inmiddels de grootste leverancier is die voorziet in het
zetten van internettaps?
En Nederland is het land waar intussen ook het meest getapt wordt?

http://www.netkwesties.nl/editie146/artikel1.html

>  De reden was

Oh, dat weet jij?

 > dat door Felipe Rodriquez - oprichter van
>  XS4ALL werd ontkend dat op de servers van XS4ALL kinderporno stond.

Dus dan post je het er zelf op en dan ...

>  Na dat plaatje kon hij het niet meer ontkennen.

Precies.

>  Sindsdien hield
>  XS4ALL de servers vrij van kinderporno, en dat voorbeeld is
>  vervolgens door de meeste Nederlandse providers gevolgd.

Wow, van lullo tot volksheld ?

En ISP-ers (voortaan moreel) verantwoordelijk voor de
inhoud/content van de informatie die ze slechts hebben door te geven.

>  Hert was misschienniet de meest elegante methode Henk,

Lijkt me een understatement, het koste de stichting de kop, Erik.

 > maar het
>  posten van dat ene plaatje op een beperkte mailinglijst heeft er voor
>  gezorgd dat aan de verspreiding van kinderporno in Nederland
>  grotendeels een eind kwam.

Het effect was een het begin van het einde van een stichting.

>  Het gebruik van andermans emailadres was een poging om Hein duidelijk
>  te maken dat een digitale identiteit noodzakelijk is. Indertijd was
>  alleen Chefren daar voorstander van, maar inmiddels is veel meer
>  mensen duidelijk dat een emailadres veel te gemakkelijk te vervalsen
>  is.

Volstrekte nonsens. Emailadressen zijn nog steeds gemakkelijk te
vervalsen. De hele SPAM-industrie draait daarop.

Zie link eerder.
En, wat was het zakelijke belang van Sjefke bij zo´n digitale ID ?
Of had ie andere dan zakelijke belangen?

>  Een aantal donateurs wilde DB.NL voortzetten als vereniging. Prompt
>  werden zij door Hein met een rechtszaak gedreigd.

Ja, en? Jullie hadden zo´n goede zaak dat jullie het er maar bij lieten
zitten?
Of was het sommetje dat het zo veel beter was?

Geen discussies die (in)zicht(en) konden geven aan politici en die
daarbij zouden
kunnen terugvallen op gedegen uitgewerkte en doordachte standpunten en
ideeen?
Er is heel wat de TK gepasseerd idd waar het gebrek aan informatie
storend zichtbaar was.

De achterstand op het terrein van ICT is nog dagelijks merkbaar.
Minister Predikant
Balkenende is inmiddels al jaren voorzittert van innovatie, zonder door
te hebben
dat ie zelf de grootste blokkade aan het vormen is ....

D66 had het in de afgelopen periode als speerpunt van haar programma. Maar
 staat dit land inmiddels te boek als innovatief land? Nog niet misschien!!

>  Ze hebben toen besloten om even te wachten tot Hein de stichting had
>  opgeheven.

Verkeerde beslissing genomen, lijkt me.

 > Over het opheffen heeft Hein ettelijke JAREN gedaan;

Zwakke bestuurders in die vereniging ?

Wie gaat er nou ook JAREN zitten wachten ?
Alweer een verkeerde beslissing genomen, lijkt me.

Of wogen de eigen belangetjes toch gewoon veel zwaarder?
Te beschamend om een rechter daar kennis van te moeten
laten nemen, misschien?

Maar om je daar nu JARENlang achter te gaan lopen verschuilen?

>  het oprichten van de vereniging leek toen niet opportuun meer want
>  inmiddels was Bits of Freedom opgericht.

Kortom: er valt altijd wel een kutmoes te bedenken als het uiteindelijk
maar op Hein
is af te schuiven !  We zijn inmiddels aanbeland bij het volgende eeuwig
durende
DBNL drama, inderdaad.  Zucht ....

>  (Dat is echter inmiddels opgeheven waardoor Nederland geen
>  EFF-achtige organisatie meer kent.)

Wow, wat een geluk. Is dat het eerste bericht van die nieuwe vereniging?

Want jullie hebben die kans natuurlijk wel met beide handen aangegrepen,
of niet soms?
Of, is het gewoon het volgende motief/of nieuwe mogelijkheid voor de
voortzetting
van het oeverloze gewauwel?

Henk Elegeert