Verwilderen

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Thu Mar 8 06:13:03 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Marc-A, het wordt steeds merkwaardiger. Als ik me er over opwind dat
>  heel Nederland in de hersenspinsels van Wilders lijkt te gaan geloven
>  (zelfs de PvdA is bijna om), begin jij als ware gelovige om je heen
>  te slaan met details dat de VPRO en niet Wilders 'er' over begonnen
>  is... ;-)

Mark, Marc-A heeft het geen seconde over Wilders gehad - dat doe jij steeds!

>  O.a. de Volkskrant wel:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article403632.ece/PvdA_onder_vuur_in_zaak_van_dubbele_nationaliteit

En dus? De populistische D66-leider Pechtold, wil wel praten maar
pas na de statenverkiezingen ?!! De Armeense kwestie zou wel weer
eens op kunnen spelen en dat kan D66 nu niet goed gebruiken, en niet
toevallig ook vanwege zo´n dubbele nationaliteit ?

Stond het op YouTube misschien? En dat wil de Turkse regering niet?

>  Precies, zo probeerde ik te doorgronden waarom het populistisch aan
>  elkaar vlechten van nationaliteit, identiteit en loyaliteit ineens
>  zoveel instemming geniet.

Jemig, Mark, het populisme hier is van een andere orde. De invloed van
Flipke op Wilders is goed zeer goed merkbaar en de meer dan
voorspelbare reacties daarop ook. Eigenlijk gaat het om het onvermogen.

Wilders is echter veel slimmer en gebruikt het populisme om te scoren
naar de burger (lees: kiezer), en zet anderzijds het gepeupel in de
TK voor joker door met zaken aan te komen waar men zomaar niet
mee weg komt. Het linkse gepeupel (D66 incluis) trapt er met beide poten
in.

Het zeikwijventoontje van Pechtold, en dan dat zelf combineren/construeren
tot een ´gijzeling´, Urgh... maar dat nu even terzijde.

Ik maak me dan dus ook ernstig zorgen om die in het buitenland
wonende Nederlanders die met een overjarige beelden over
het geboorteland met minstens zo populistische tendens die
Nederlanders ten onrechte bestoken die uit deze democratische
pulp nog iets tastbaars trachten te destilleren dat nog de moeite
waard is. Wie gaat hen hun achterstand laten inzien, en dat ze
er volstrekt langs zitten met hun oude (denk)beelden?

Heeft Pechtold dat (oude) beeld lopen voeden met zijn populistisch
gezever over een ´gijzeling´ ?

(109 Teletekst do 08 mrt
***************************************
PvdD in meer provincies dan D66
***************************************
` De Partij voor de Dieren komt in meer
provincies in de Staten dan D66.De PvdD
heeft zetels in acht provincies,D66 in
zeven.Ze zijn allebei niet gekozen in
de plattelandsprovincies Overijssel,
Drenthe,Friesland en Zeeland.

D66 verloor daarnaast ook beide zetels
in Flevoland.In totaal hebben de PvdD
en D66 wel evenveel zetels,namelijk
negen.

De regionale partijen bleven in het
algemeen redelijk stabiel.In Limburg
slaagde de ChristenUnie er niet in een
zetel te halen.Alleen in die provincie
is de partij niet vertegenwoordigd.
Fortuyn is alle zes Statenzetels kwijt.)

Uiteraard ontkomt men er niet meer aan om uitgerekend met beelden
die door de handig manoeuvrerende populist Wilders ook worden
gebruikt, te benoemen en deze -buiten het populisme om- edoch
tenminste trachten bespreekbaar te maken.

In die zin zou het D66 sieren als zij zouden willen erkennen dat het
geblunder
van het vorige Kabinet ASO waarvan D66 deel uitmaakte voor een
belangrijk deel
mede-schuldig is aan de rijke vruchtdragende ruif waaruit Wilders zo
weelderig die
prachtige zeer rijpe vruchten uit kan weg plukken. Bedankt D66.
Hartelijk dank. :(

Het gaat dus niet om Wilders en laat a.u.b. die pulp aan D66 voorbij gaan,
maar zie in dat er wel degelijk problemen liggen en duik niet zelf in de
valkuil
van Wilders.

Je Europa benadering is koren op de molen van de aanhangers van Wilders,
want beantwoord voor de burgers hier op geen enkele manier meer de
problemen die hen raken. Dat Karst daar wel kan genieten van een
wellustig leven is waarschijnlijk gevolg van de voortreffelijke maatregelen
vanuit Brussel !!?

Ik zag hier zelfs al de valkuilvraag langs komen: "Hoe hangen
nationaliteit,
identiteit en loyaliteit samen volgens jou?"

Er is bij mij geen enkele behoefte aan een dergelijke vraag. Dan toch niet
in een dergelijke context waarin je zelf -kennelijk- een totaal verkeerd
beeld
hebt van de stand en realiteit van onze huidige democratie.

Ik wil veilig over straat lopen (en niet met een mes worden bedreigd: Wie
handhaaft hier welke regels) en zien dat het bestuur van mijn wijk, van
mijn
gemeente, van mijn provincie, van mijn land, van mijn Europa echt iets
doet aan ons aller welzijn. Shit, mijn globe nog vergeten!

Daarin wil ik zelf kunnen participeren, maar wordt overal buiten gesloten
(door de politiek zelf, dus ook jouw D66) en zelfs word ik bedreigd in
mijn eigen
omgeving door lieden die hun wil -middels bedreiging- aan mij wensen op
te leggen !!! Dat is jouw democratie en daar wens ik een einde aan !!!

Het is de huidige politiek die daarop niet berekend is en figuren als
Wilders
een/DE kans bieden.

Daarop verwacht ik van jou een antwoord, Mark.

Hoever staat het intussen met de legalisering van softdrugs? Heb je een
beeld intussen van hoe dicht we bij de totale drooglegging zijn? Het CDA
is intussen aan je aandacht ontsnapt?

GMNL...

bekijk uitzending
<http://player.omroep.nl/?aflID=4128181&md5=77b7842684c8c21ff53e068f8e7c5c6b>

08:10 over gedogen

Wil je (nogmaals) mijn definitie over gedogen?

Vreemd hoe je er een artikel bijhaalt dat het onvermogen van de TK zo
openlijk blootlegt en nu maak je Wilders verwijten die kans wel te grijpen?

Zie:
"Foei roepen tegen Wilders heeft echter geen zin. Daar spint hij slechts
garen bij"

Wil je mij eens uitleggen hoe je in een open democratie door één partij
kunt worden
´gegijzeld´, en dat zonder dat je dat zelf toestaat? Pechtold zelf loopt
de kluit te belazeren. Bah ...

Het is opvallend dat als ´nationaliteit, identiteit en loyaliteit´ de TK
binnen komt
dat steevast geen andere reactie geeft dan de hysterie van het onvermogen.
D66 incluis .... hetgeen me ontzettend tegenvalt van een ´intelligente´
partij als D66.

Het moet toch door gaan dringen dat de huidige strategieën geen succes
zullen
worden, en zelfs kunnen worden?! Dit mede vanwege input die elke vorm van
realisme ontbeerd, bovendien van een zichzelf niet reinigende organisatie.

Wanneer komt D66 eens met echte antwoorden op de echte problemen?
Per wanneer houdt D66 zelf op met haar paternalisme over Europa, milieu
en andere nonsens?

>  Jouw insteek lijkt me helder: zolang er immigranten binnenstromen
>  wordt het steeds erger.

Onmogelijk zo´n conclusie, het is jouw aanname, zoveel is helder !!
Wat erger wordt is de kans op onzinnige discussies.

>  Dat is ook de verklaring van Wilders, meer
>  speciek op moslims gericht.

WAT is waarvoor welke verklaring, Mark? En, is dat
niet precies jouw insteek in de(ze) discussie?

Ik ´zie´ook anderen een áppel op je doen, durf je
er op in te gaan?

 > Ik zal me daar als eigenzinnig liberaal
>  niet snel bij neerleggen.

Geweldig !!! Echt ... :) Ben heel benieuwd naar je
eigenzinnig liberale (re)actie. En?

>  Hoe meer we ons gaan afsluiten van 'anderen', de 'boze buitenwereld'
>  zo je wilt, hoe verkrampter het klimaat, is mijn stellige
>  overtuiging.

Prima. Zorg dan maar dat de basis onder Wilders populisme geen kans krijgt.
Of is het wachten op het al even populistische antwoord van D66?

Kon ik mezelf maar cynisme verwijten, maar dat zit er helaas vrees ik

niet in.
Het is mijn stellige overtuiging dat je zelf een bijdrage aan het
leveren bent
waar niemand op zit te wachten. Sorry.

>  Tenslotte, De Groene Amsterdammer legt de vinger nog eens op de zere
>  plek:

http://groene.alias.nl/index.php?show=article&source=issue&article_id=07cf3b07d9e7c74b8a77e241b6294a3f

De z(w)ere(nde) plek zijn deelnemers in onze democratie die heel ver
weg zijn van de werkelijkheid zoals die plaats vindt.

"
Wilders legt echter pijnlijk bloot dat andere politieke partijen op die
vraag
dat consequente antwoord niet hebben, laat staan de huidige, nieuwe
regeringscoalitie, omdat ze zelf met de gelegenheidsargumenten van
Wilders worstelen."

Hoe staat het intussen met de gelegenheidsargumenten van D66?
Per wanneer stopt D66 zelf met ´Verwilderen´?

Henk Elegeert