Verwilderen (was: Dubbele nationaliteit: Khadija Arib werkt inderdaad voor Marokko)

Tue Mar 6 21:27:39 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Je volgde en volgt de lijn van Wilders.

 Ik gaf al eerder een reactie maar kan er eigenlijk best iets meer over
 zeggen... kan Bert later ontkennen dat ik geen profeet ben...   :-)

 Er is geen enkele reden om te onderstellen dat Wilders gestoord zou zijn
 of zo. Fortuyn was ietwat gestoord, Hirsi Ali is zwaar gestoord - maar
 Wilders lijkt mij een heel gewone meneer. Niet slim, maar ook weer niet
 zo dom als Hirsi Ali. Gewoon een middelmatig typje, net als Rita Verdonk,
 iemand met wat simpele burgermans-ideetjes. Conservatief maar niet abject.

 Als Fortuyn en AHA er niet geweest waren, en als Van Aertsen geen ruzie
 met Wilders zou hebben gemaakt, dan zouden we nooit van Wilders gehoord
 hebben. Hij was op het goede moment op de juiste plek - en nu speelt hij
 met verve de rol die de media hem hebben toebedacht.

 Ik mag dan voor het nieuwe kabinet zijn, ik besef heel wel dat het moge-
 lijk is dat we terugkeren naar de politieke correctheid. Niet alleen de
 regerings-partijen maar ook de oppositie-partijen. Met uitzondering van
 de SP en PVV.

 Maar niemand wil een terugkeer naar de politieke correctheid, niemand
 moet iets hebben van dat gedweep met Europa, niemand heeft veel op met
 de immigratie. Niets wijst er op dat de politici ook maar iets hebben
 geleerd van de afgelopen jaren - een herhaling van 2002 is heel wel
 denkbaar.

 Mocht dat gebeuren (het is te vroeg om daar veel zinnigs over te zeggen),
 dan dreigt er bij de volgende verkiezingen een twee-partijen landschap:
 links de SP en rechts de PVV. Pas op dat moment wordt Wilders belangrijk,
 niet eerder.

 Afgeven op Wilders zou dom zijn. Dan maakt men zijn PVV onnodig belang-
 rijk en zichzelf alleen maar belachelijk.