Gaan we voor een Erik-loze D66-lijst ?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Mar 6 10:16:35 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik zou daar niet voor zijn. Ik vind dat zowel Hein als Erik keer op keer
> tegenover mekaar door en door en doorgaan. Dus niet alleen Erik. Ik zou ook
> willen dat ze daarmee stoppen (beiden),

Bert, dit is onzin, als ik zo vrij mag zijn. Ik zoek het nooit op. Maar besef dat alles wat Erik hier te berde brengt gearchiverd wordt. Dat heet dossiervorming.  Wanneer ik een leugen niet weerspreek blijft hij staan, en wordt "waar". Dat is exact het tactiekje dat Erik toepast.
Verder wil hij gewoon, dat bleek maar weer de laatste mails, z'n eigen gelijkje binnenhalen. Ik heb heb hem al tig keer gezegd dat het via de rechter moet, en niet via open of gesloten ledenlijsten, of via wikipedia-arikelen (die hij over me trachtte te schrijven).
En dan en hand in éigen boezem: ja, ik kan geraakt worden als ik te zeer in mijn integriteit wordt geschopt. Ik verdraag het slecht als er leugens woden veteld, maar wat me werkelijk hels maakt is het subtiel verdraaien van de werkelijkheid, fout en out of context citeren en zo, bepaalde negatieve associaties aan op zich onschudige feiten hangen en zo. OK, dan reageer ik soms te vaak en te fel. Daarvoor mijn nederige excuses.
Overigens mag Erik van mij best blijven. Er moet alleen een regeling komen over off topic, spam, en stijl van communiceren. Die regels bestaan al, ze heten netiquette, maar daar moet je je dan wel aan houden. Bij wikipedia doen ze dat goed, die geven (vermeende) misbruikers blokkeringen van verschillende tijdseenheden.
Kortom, als iedereen op deze lijst, inclusief Erik, zich zou houden aan een paar elementaire gedragsregels (en pas op, van mij mag het best knetteren af en toe, als er maar geen vendetta's uitgevochten worden, als er maar voortgang zit in discussis etc), dan kunnen we van deze lijst een bloeiende en boeiende lijst maken.