Senaatsfractie PvdA: Geen Iraq-enquete

Mon Mar 5 22:27:14 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Een aardige truc is om er bij parlementariers die elders wel dergelijke
 enquetes elders houden, er op aan te dringen een passage 'over de
 besluitvorming elders' mee te nemen in rapportages. Dat zal de nodige
 stoom wel op de ketel zetten.

 Overigens kan men het huidige kabinet niet gaan verwijten voor de oorlog
 tegen Iraq te zijn.

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
>Dat sommige mensen het van het begin af allemaal wisten zal wel, ware
>profeten zijn er altijd.

 Hallo Bertus, dat is niet noodzakelijkerwijs een statistisch gegeven !
 Ik heb dat Britse rapport zelfs destijds op deze lijst gezet omdat de
 afloop me duidelijk was - en zie het rapport dan nog maar eens ergens op
 te diepen,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0209&X=&L=d66&P=37282
 Dat ik vrijwel altijd gelijk krijg, is beslist geen toeval of zo.

 Ik probeer te analyseren hoe iets in elkaar zit en poog op grond daarvan
 te formuleren wat de meest waarschijnlijke uitkomst zal zijn - en *dat*
 zeg ik dan (ik geef *geen mening*; het zijn juist de mensen die de
 problemen veroorzaken die als onderdeel daarvan met meningen komen aan-
 zetten). Dit heeft beslist *niets* met gokken of 'voorspellen' te maken.

 Jouw statistische uitspraak is eerder van toepassing op degenen die het
 allemaal *niet* zagen aankomen - *die* zijn er altijd. En wie dat zijn,
 dat weet men pas achteraf. Denigrerende opmerkingen over skeptici zijn
 ongepast.
 Je was nota bene zelf Afghanistan-skepticus... heb je dan nu mazzel omdat
 je het destijds waarschijnlijk goed hebt ingeschat ?
 Dat is toch niet zo ? Een nederlaag in Afghanistan t.z.t. zou best eens
 prima kunnen uitpakken voor D66 - en dan zeg je toch ook zo iets als ik
 hierboven - gevolgd door een 'dat het onbegrijpelijk is dat de PvdA zich
 destijds zo vreselijk in de nesten heeft gewerkt' - of woorden van gelijke
 strekking...?           :-)