Dubbele nationaliteit: Khadija Arib werkt inderdaad voor Marokko

Mon Mar 5 21:40:42 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
>Helemaal eens met Mark Giebels.
>Wat is in godsnaam trouwens een nationaliteit? En waar ben je dan loyaal
>aan, als je loyaal bent aan Nederland?

 Hmm. Maar dan ben je het toch juist *niet* met Mark Giebels eens (even
 afgezien dat in de media inderdaad een tamelijk ambivalent verhaal de
 ronde doet - maar dat komt vooral omdat de PvdA begon te liegen) ?

 Waar het inhoudelijk om gaat is dat een Marokkaan die zich in Nederland
 aanpast in de gaten wordt gehouden door Marokko in de persoon van een
 kamerlid dat lid is van de commissie die over dat Marokkaanschap moet
 waken. Daar kan men moeilijk voor zijn, ongeacht van wat de PVV beweert.

 Dit druist radicaal in tegen dat gelazer met die inburgering en integra-
 tie. Nu hang ik dat zelf niet aan (volgens mij is het echte probleem dat
 er louter te veel immigranten zijn en gaat het niet om de uitheemse goden
 en zeden van de individuele immigrant) maar Arib kan niet zomaar iets
 anders doen dan de PvdA omdat ze dan centjes krijgt uit Marokko.

 De PvdA zal van haar verlangen deze bijbaan op te geven, lijkt mij.

>Het is allemaal vuige stemmingmakerij (...) tegen Turken en Marokkanen,
>dus moslems, dus vogelvrij voor blonde meneer Wilders en zijn zwarthemden.

 Is dat wel zo (de PVV doet niet mee met de verkiezingen) ? Volgens mij
 kwam de NRC met het verhaal, niet de PVV (die kijkt wel uit - Marokko
 speelt de PVV immers aardig in de kaart). Wilders wacht gewoon af op wat
 de PvdA gaat doen - dan kan hij het maximale effect binnenhalen.