over een hysterische pias die boos is weggelopen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Mar 5 00:26:22 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Oja, wat schreef je enkele dagen geleden ook weer?
> Iemand die het niet met je eens is voor gek verklaren, dat waren
> Sovjetmethoden.
> Toch? En kijk, nu doe je het zelf.

Wie is het niet met me eens hier? De vragensteller weet niet waar hij of
zij het over heeft. Dat is de kwestie. Ik heb De Groenen in goede
harmonie verlaten, maar vond dat ze teveel bleven hangen in de eighties,
op het gebied van ideologie en actiemethoden. Zo zagen ze weinig is
technologische verbeteringen voor auto's, die tenslotte héél wat
energiebesparing en emissie-vermindering opleveren. JJe kan niet zeggen:
auotootje fout, vliegtuigke fout, want autootje en vliegtuigje horen bij
de 21ste eeuw. Wel kan je zeggen: rij eens op iets anders dan fossiel en
vlieg eens wat effeciénter...maar ik dwaal af...

> Want ik ben niet boos weggeleopen bij De Groenen.
>
> Nee hoor.

Inderdaad, nee hoor.

> De kalk viel van het plafond, maar Hein was helemaal niet boos.

Die kalk viel van het plafond -hoe wéét u dat trouwens?- omdat we mekaar
hard en vriendchappelijk op de schouders mepten. Het afscheid was
intens, maar wel een afscheid, als u me kan volgen.

> Hein was verdrietig.

een beetje wel ja, ik had tenslotte 12 jaar vab m'n leven aan die club
gschonken (élke zaterdag naar een "Groene Raad" in den Bosch, vergaderen
van 10.00 uur des voormiddags tot 1730 namiddags, en formalistisch dat
ze waren...brrrr.....maar ik dwaal af...)
Gaat u verder (ik ben mild vanavond)

> Ik heb jaren achter de sxchermen adviezen gegeven, bijvoorbeeld aan
> de raadsfractie in Amsterdam.
>
> Met enorm resultaat, begrijp ik.

Dat was de issue niet. U stelde dat ik boos was weggelopen bij De
Groenen, quod ipse non erat. (dat is potjeslatijn)

> om dezelfde reden waarom nu Alexander Pechtold om openheid Over  Irak
> vraagt, geïnspireerd door een mede door mij opgerichte
> burgerwbeweging die meer dan 15000 adhesanten heeft.
>
> En weten die adhesanten al dat jij mij met lichamelijk geweld hebt
> bedreigd
> en dat je smaad en/of laster jegens mij pleegt?

Nee, dat weten ze niet, want dat is niet waar. Ik heb u gewaarschuwd dat
u niet in de buurt van mijn kinderen moet komen, want dan kan ik niet
meer vioor mezelf instaan. dat is geen dreiging, maar een welgemeend
advies. En die smaad/laster moet u maar met het politiebureau
Prinsengracht bespreken, waar u toch zo graag op de koffie komt.

> Typisch Hein: immer inhakken op Muijz of Chefren.

Wel ja, draai de zaak nog eens om. De dader poseert als slachtoffer.
Leuke truuk.

> Dat heeft hij 1 keer gedaan (1 plaatje),

En dat was één keer teveel. Het interesseert me geen moer waarom hij dat
gedaan heeft, hij maakte misbruik van onze open lijst, zoals hij dat al
jaren deed.