Erik bekent stalken tot in de rechtzaal ? (Addendum)

Sun Mar 4 21:20:16 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Er viel me, zojuist thuisgekomen, nog meer op...

 Ik eerder,
>Als Erik inderdaad bij een zaak van Hein in de rechtzaal zat (of dat
>waar is weet ik natuurlijk ook niet), dan wijst dat op een psycho-
>patische persoonlijkheidsstoornis.

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> forwarde,
>Matig je je nou ook al aan dat iets van psychologie weet?

 [Ik neem even aan dat Hein Erik citeerde - zoneen, dan dient men het
  onderstaande als niet geschreven te beschouwen]

 Common knowledge ! Elk *normaal mens* is het hiermee eens - kennis
 van de psychologie (voor zover dat een wetenschap zou zijn - hetgeen
 ik ernstig in twijfel trek) is volstrekt onnodig.
 * Kennelijk is Erik onkundig van dergelijke basis-kennis (opgedaan
   in de vroege jeugd) ?
 * Ik meende (maar wellicht vergis ik mij) dat Erik in werkelijkheid
   een gesjeesde psychologie-student is ?
   Als'ie wat beter had opgelet, had hij voornoemde kennis alsnog via
   academische weg kunnen opdoen... Maar wellicht was de projectie
   van het geleerde op z'n eigen leven te pijnlijk (en projecteert hij
   haar daarom liever op anderen) ?

 Erik ontbeert een degelijke opvoeding. Hij is wel redelijk slim maar
 heeft dat niet ten positieve weten aan te wenden (integendeel: alles
 moet kapot). Ook heeft hij zijn verwaarloosde opvoeding er niet mee
 weten te compenseren. Ronduit jammer.

 Dat laatste kan gelukkig altijd nog.
 Er is altijd hoop.

 Marc Fluks, Amsterdam