D66-lijst

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sun Mar 4 14:42:58 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Waarom dat doen? Om de discriminatie tussen alleenstaanden en
>  gehuwden/samenwonenden voor eens en voor altijd op te lossen,

Lijkt  mij  een goed punt. Waarom ook zou de overheid zo´n onderscheid
willen?
Zij treedt daarmee (nu nogal dwingend) in het prive leven van haar burgers.

Voor de overheid bestaan nog slechts individuen. Wat die zelf met hun
leven willen,
daar blijft de overheid op alle manieren buiten. Alle wet- en
regelgeving dienaangaande
wordt geschrapt? Wat moet/dient behouden te blijven? En waarom?

>  en om die hele discussie over weigerambtenaren te beëindigen.

Die zou daarmee tot het verleden behoren. Kortom: Het is de overheid zelve
die een dusdanige verhouding heeft weten te creëren dat daardoor wel
spanningen moeten ontstaan?

>  En natuurlijk is dat ieders leefwijze.

Prachtig.

Volgens Minister Predikant Balkenende´s achterlijke visie ben je geboren
in dienst van de Staat. Helemaal niets heeft ie van John. F. Kennedy
begrepen. Wat een viespeuk.

>  We zijn toch geen Siamese tweelingen?

Neen, ieder vogeltje is anders gebekt ...

>  2 alleenstaanden kunnen toch gerust samen eten en TV kijken en nog
>  meer?

Je krijgt hooguit wat problemen met de terminologie ´alleenstaanden´ ;)
Maar in lijn met het Kabinet veel dingen ´samen´ doen, idd.

>  Je hebt je er waarschijnlijk nooit in verdiept

Jawel.

>  , maar als je niet gehuwd bent of samenwoont en
>  toch wat met elkaar hebt,

Prachtig. :) Het maakt niet uit. Geen belemmeringen die door
een overheid met een bepaalde opvatting je dwars komen zitten.

Hoe gaan we het regelen? Kinderen bijvoorbeeld?
Wat wordt er dan anders dan nu?
Waar moeten we rekening mee houden?
Wat stellen we centraal?

>  is dat alleen bij leven, want na de dood van 1 van de 2 gaat het
>  grootste deel van het kapitaal naar de staat.

Testamentje?
Centjes naar ideëel doel. Particulier initiatief .... Onderzoek ...

Henk Elegeert