D66 intern (Was: Re: Over de wartaal van Fluks en de leugens van Hein)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 4 13:47:38 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik kan je gerust stellen. De zaak is inmiddels afgehandeld door het Hof in Amsterdam, en ik ben vrijgesproken van de meeste verdenkingen. Rest een slordigheid in mijn administratie (ik beken schuld) en daarvoor een boete van 2000 euro. Dat is alles wat er is gebeurd.

Aan de ontbijttafel nog eens verder mijmerend, en met m'n vriendin filosoferend en bespiegelend, kwam ik op een merkwaardige vraag. Hoe komt het eigenlijk dat exact één maand voor de verkiezing van 2002, op een moment dat ik vrijzel zéker in de Tweede Kamer zou komen voor D66, dat juist op dát moment ergens in de krochten van het Minsiterie van Justitie een groepje ambtenaren besloot mij te gaan vervolgen voor een op zich mineur probleempje met de belastingdienst? Ook nog me realiserend dat de vriendenkring rond Thom de Graaf als basis hetzelfde Ministerie heeft, én het Ministerie van Binnenlandse Zaken. En dat exact een week voor de zitting in Amsterdam De Volkskrant merkwaardig goed op de hoogte bleek te zijn, en een disproportioneel groot artikel aan de zaak heeft gewijd, waarin Pechtold, goede vriend van De Graaf, tegen gemaakte afspraken in, mij kon afvallen als loyale D66-er. En dat tegelijkertijd Erik van den Muijzenberg én Justitieel Aftapdeskundige Chefren Hagens het "toevallige" besluit namen mij te gaan stalken op de zitting in Amsterdam.
Ik ben geen voorstander van conspiracy theory, maar dat een groep mensen wel erg veel belang hadden bij het tegenhouden van Hein van Meeteren in de politiek, en dat in joint effort ook werkelijk uitvoerden, dát lijkt me, terugkijkend, evident.

(Mijn advocaat Jurjen Pen zei me dat hij heel goed aanvoelde wanneer er was gelekt naar de pers, maar dat zoietrs heel moeilijk is te bewijzen, dus dat je dat maar moet slikken. Maar dát er gelekt is stond ook voor hem voor bijna 100% vast).

Dit hele zaakje stinkt, en D66 heeft geen moer gedaan om mij, lastig mannetje en "luis in de pels" (en gelijk had ik, ik voorspelde de Uruzgan rotzooi als voor iemand nog van Uruzgan had gehoord...) te vrijwaren voor deze interne afrekening met iemand die de godgeklaagde moed had als gewoon lid de zittende macht uit te dagen....
Sinds deze ervaring heb ik een andere kijk op de politiek en D66 gekregen, een illusie armer, een ervaring rijker. En héél blij zelfstandig ondernemer te zijn, waar niemand, me de les kan voorschrijven of me kan trekken in duistere machtsspelletjes.