'Homohuwelijk sluiten zou hypocriet zijn'

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sun Mar 4 00:15:04 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Als ik haar zo lees, Henk,
>
>  Iemand die het dienende ambtenaarschap wil misbruiken

Daar hebben we het hier ook over, m.i..
Er staat een prachtige zin in die als die waar is volstrekt helder
maakt dat ´geweten´ (in zuivere vorm) hier geen enkele rol speelt.

 > om buiten
>  democratie en recht om haar wil op te leggen aan de levens van
>  anderen, althans alleen wil meewerken als ambtenaar aan wat ze zelf
>  als juist acht, is m.i. totaal ongeschikt als ambtenaar.

Het zal een arts zijn in dienst van de overheid?! Een die je kent en
terwijl je op straat dood ligt bloeden, denkt, ach oh laat ik nou
gewetensbezwaren tegen zo´n homohuwelijk. Er zijn vast nog wel
meer arts-ambtenaren, laten we eens een rondje bellen.

Vergeef me het beeld, maar het maakt voor mij meteen duidelijk waarom
het ook absurd is ambtenaren rond te hebben lopen met zgn.gewetensbezwaren.
Die kan zich twee keer beroepen op zijn/haar geweten !!!

>  Wezen van de democratie, net als van recht, is immers dat beambten
>  domocratie en recht uitvoeren ongeacht hun persoonlijke voor- en
>  afkeuren.

Helemaal eens, Fritz.
Iemand die afwassen niet leuk vindt, gaat die toch ook niet
in de keuken werken, wel? En het maakt echt niet uit of de
keuken net verbouwd is.

>  Het zou me een ouderwetse patriarchale samenleving worden
>  als ambtenaren weer het recht krijgen op hun willekeur en burgers
>  weer afhankelijk worden van de nukken en grillen van de uitvoerenden
>  van kerkmachten e.d.

Precies, Fritz.  Minister Predikant Balkenende verschuilt zich achter
een valselijke woordenbrij (regeerakkoors) vanuit zijn preekgestoelte
(Vak K).
*Hij* sprak de hoop uit dat het rustiger zou worden, maar stookt zelf
mee het vuurtje op.

Henk Elegeert