D66-lijst

Sat Mar 3 12:41:31 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gooi nou niet steeds alles op 1 hoop, Hein.

Ik ben niet getrouwd en mij gaat het dus daar niet om.
Wel om de waanzin in het algemeen niet toe te staan en te regelen
wat bij 1 bepaalde groep wel goed bevonden wordt,
nu eens bij homo's, toen bij vrouwen (ze uitzonderen), dan weer
alleenstaanden, enzovoort.

Discriminatie persoonlijk en privee is prima, kan ook niet anders.
Ik ga ook met bepaalde mensen niet om zoals iedereen.

Hier gaat het om vastleggen dat ambtenaren bepaalde burgers mogen
uitsluiten van hun ambtelijke werk.

Parallellen zouden zijn zwarten te mogen weigeren (slegs vir blankes),
vrouwen te mogen weigeren (hadden geen pensioenrecht, stemrecht),
(voormalige) buitenlanders te mogen weigeren (hadden geen stemrecht),
getrouwde vrouwen te mogen weigeren (werden ooit door overheid
ontslagen).

Zelfs als uitsterfbeleid is het not done als gelijke rechten verworven
zijn
expliciet te regelen dat bestaande wetsdienaren het recht hebben werk te
weigeren conform de oude wet.

Fritz van Rikxoort