Wilders

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Fri Mar 2 03:09:01 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
>
>  Henk op xp <HmjE at HOME.NL>,
>
>  Geert Wilders wil wat graag overkomen als Arier ?

Hmm, of z´n vriendin die op ´domme blondjes´ valt? ;)

>  Die dubbele nationaliteit kan mij niet zo boeien. Maar feit is dat
>  iemand die de Nederlandse nationaliteit aanvraagt, daarbij *bewust*
>  geen afstand doet van een andere.

Feit is dat dit land zich nooit echt gebogen heeft over de implicaties die
de dubbele nationaliteiten met zich mee kunnen brengen.

>  Er is dus een keuze gemaakt en als
>  zo iemand in de Kamer of in de Regering komt - en dat kan alleen met
>  de Nederlandse natio- naliteit - dan mogen we best weten waarom die
>  keuze gemaakt werd of - als men destijds minderjarig was - waarom men
>  niet de andere nationaliteit opgaf toen men volwassen werd of toen
>  het duidelijk was dat men in de Kamer of in de Regering kwam. Op zich
>  vind ik dat niet zo raar.

Nee, raar is dat het thema zo op de agenda kan komen te staan.
TK begint (eindelijk iets van) haar positie terug op te eisen?

>  Gaat men dan ooit terug naar het oude land en heeft men het paspoort
>  van dat land ooit nog nodig ? Kijk, dat suggereert het natuurlijk wel
>  een beetje.

Punt is dat waar je opgegroeit bent, je moeder- of vaderland blijft.
Ik kan me niet voorstellen elders te gaan wonen mijn Nederlanderschap
 te zullen verliezen. Lijkt me onmogelijk.

>  Maar het is aan de andere kant een goed recht als de
>  persoon in kwestie vindt dat een dergelijke prive-beslissing anderen
>  niet aangaat.

Eens ....

>  Wilders mag dan fout zitten, maar dat doet niets af aan het feit dat
>  er wel iets raars aan de hand is.

Wilders heeft als geen ander begrepen hoe je politiek moet bedrijven.
Populistisch naar volk en media, maar je kunt moeilijk zeggen idd,
die ie niet ergens een punt heeft.

Heeft niet mijn voorkeur maar over zijn stijl en aanpak zeuren heeft
weinig zin.

>  Kan iemand bewindspersoon in twee
>  verschil- lende landen zijn, kan iemand zowel in het Nederlandse als
>  in het Turkse parlement zitten ? Kennelijk kan dat - maar een ieder
>  beseft dat zoiets toch wat vreemd is. Van iemand die gekozen wil
>  worden, mag men verwachten zelf ook te kunnen kiezen.

D66 doet nu niet mee in het huidige kabinet maar de Armeense kwestie
zou D66 nu duur hebben kunnen komen staan.
Afgaande op de invloed en wetgeving die kennelijk geldt.

Henk Elegeert