Wilders

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Thu Mar 1 16:26:54 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja, Fritz, dat van de Marokkaanse nationaliteit blijkt ook uit het feit dat
de hier geboren kinderen van Marokkaanse.paspoortdragers die Marokkaanse
nationaliteit krijgen. Ik vind dat ook een idiote uitwerking van het
nationaliteitenrecht. Maar dat is bevoegdheid van de Marokkaanse overheid.
Ik ben met je eens dat er een element van racisme in zit.
Ik las trouwens net in de Haagse versie van het AD op internet dat er een
gehoofddoekte moslima is aangetreden in de Haagse gemeenteraad. Namens een
kleine islamitische partij. In het interview zegt ze ongehuwd te zijn, twee
kinderen te hebben, geen Arabisch te kunnen spreken (wel een Berbertaal), en
niet erg druk met gelovig te handelen - geen tijd voor. (De Islam is meer
dan Christelijke richtingen een geloof dat veel handelingen vereist. Meer
nog dan denkhoudingen.)

In Europese onderhandelingen zou men kunnen proberen hier iets wijziging in
aan te brengen, als er bijvoorbeeld handelsvoordelen voor Marokko uit kunnen
voortkomen. Maar of het resultaat heeft?

/raimond de tempe

Maar nu moet "men"  zich schikken in het gegeven.