Wilders

Thu Mar 1 12:04:30 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
>In ieder geval snap ik met de dag beter waarom Geert Wilders zo graag blond
>wil zijn...

 Henk op xp <HmjE at HOME.NL>,
>Maak je ons er deelgenoot van?

 Geert Wilders wil wat graag overkomen als Arier ?

 Die dubbele nationaliteit kan mij niet zo boeien. Maar feit is dat iemand
 die de Nederlandse nationaliteit aanvraagt, daarbij *bewust* geen afstand
 doet van een andere. Er is dus een keuze gemaakt en als zo iemand in de
 Kamer of in de Regering komt - en dat kan alleen met de Nederlandse natio-
 naliteit - dan mogen we best weten waarom die keuze gemaakt werd of - als
 men destijds minderjarig was - waarom men niet de andere nationaliteit
 opgaf toen men volwassen werd of toen het duidelijk was dat men in de
 Kamer of in de Regering kwam. Op zich vind ik dat niet zo raar.

 Gaat men dan ooit terug naar het oude land en heeft men het paspoort van
 dat land ooit nog nodig ? Kijk, dat suggereert het natuurlijk wel een
 beetje. Maar het is aan de andere kant een goed recht als de persoon in
 kwestie vindt dat een dergelijke prive-beslissing anderen niet aangaat.

 Wilders mag dan fout zitten, maar dat doet niets af aan het feit dat er
 wel iets raars aan de hand is. Kan iemand bewindspersoon in twee verschil-
 lende landen zijn, kan iemand zowel in het Nederlandse als in het Turkse
 parlement zitten ? Kennelijk kan dat - maar een ieder beseft dat zoiets
 toch wat vreemd is. Van iemand die gekozen wil worden, mag men verwachten
 zelf ook te kunnen kiezen.