Beveiliging AHA

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Mar 1 01:14:17 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Op de pagina in kwestie heeft Hein een escalatieladder bijgedragen.
> Hein onderscheidt vier fasen.

Dat doet Hein niet, dat doet de Glasl, de "uitvinder"van de
escalatieladder.

> Het is verhelderend om die te illustreren met zijn eigen gedrag
> jegens mij.
>
> "De eerste fase, de basis, is een interactie waarin de inhoud van het
> gesprek op redelijke toon besproken wordt. Er kunnen
> belangentegenstellingen of verschillen van inzicht aanwezig zijn,
> maar de gesprekspartners laten zich door inhoudelijke en redelijke
> argumenten beïnvloeden"
>
> Dit was de situatie toen ik Hein net had leren kennen. We discussierden
> toen in DDS, op de fora dds.dds en dds.technopolis.

Nee, dat was niet zo. Je begon toen al met sarren, steken onder water,
persoonlijke aanvallen en subtiele verdachtmakingen. Dat is je stijl, en
velen hebben dat inmiddels beaamd (Elly in wikipedia, Waerth, noem maar
op).

> Hoewel Hein wel dikwijls duidelijk maakte dat hij het allemaal veel
> beter
> wist/zag/etc. dan ik, was de toon tamelijk beschaafd.

Nee, dat was hij niet. Je was jaloers dat ik na mijn veertigste de moed
had gehad Rechten te gaan studeren, en saqrde me regelmatig met mijn
studie.

> De persoonlijk-emotionele fase. Kenmerken: het gesprek wordt ik tegen
> jou. Inhoudelijke argumentatie verliest het van persoonlijke en
> emotioneel getinte bijdragen. De ander wordt vijand, tegenstander.

Inderdaad, dat is de tweede fase. Maar wat belangrijk is in de ladder is
HOE het komt dat de fasegrens gepasseerd wordt. Dat gebeurt subtiel.
Door uitdagingen, latente rivaliteit, steekjes onder water en de ander
proberen te raken op gevoelige plekken. Herkenbaar?

> Tot deze fase ging Hein echter al vrij snel over. Het feit dat ik een
> uitkering had
> werd door hem regelmatig als 'argument' ingezet.

Nog steeds ergert het me dat mensen met een uitkering eindeloos de tijd
hebben oorlogjes te voeren op internet tegen mensen die hard werken en
nauwelijks tijd hebben zich te verweren. Dat was/is de kern.

> Hein ging mijn naam verbasteren, en tenslotte werd ik voor NSB-er,
> Feldwebel,
> en incestslachtofferposeur uitgemaakt.

Ach man, begin je weer. feldwebel is een rang die nog steeds bestaat in
Duitsland, dus zeik niet. En ik vergeleek slechts jouw
"Verleumdungs"tactieken met die van de NSB tegen de Joden. dat doe ik
nog steeds. Jouw manier om mij stelselmatig zwart te maken (zie boven)
is werkelijk van de pot gerukt, en doet me denken aan de zwartste
bladzijden van zwartmakelij in de tijd dat Joden werden afgeschilders
als gekken, schoften, uitbuiters enzovoorts. De Sovjets konden het ook:
iedereen die dingen zei die niet bevielen: psychiarische geval en weg
naar Siberië. Als je zegt dat ik een narcistische weetikveel ben, dan
ben je met precues hetzelfde bezig. Op mijnbeurt noem ik dat ziek
gedrag. De Sovjets waren in feite zieke mensen, Stalin was een zieke bruut.

> "De oorlogsfase. Als de ander geen mens meer is (ontmenselijkt),
> zelfs geen vijand meer, maar slechts een te vernietigen object, boos
> dier of levensbedreigend ziekteverschijnsel, is de stap naar
> destructie niet ver meer. (...) De taal wordt dus uitermate
> destructief, en is een voorbode van fysiek (versus verbaal) geweld."
>
> Zie bijvoorbeeld de bijdrage van een dag geleden, waarin met een
> klauwhamer wordt gedreigd.

Nee, je begon over mijn zoon, en daar ligt de grens. Je betrekt mijn
kinderen NIET bij je vunzige spelletjes. Tegen mij mag je tekeer gaan,
liegen, sarren, treiteren, verdachtmaken, hetzen, stalken, maar van mijn
kinderen blijf je af. Als je het waagt in de buurt van m'm kinderen te
komen kan je inderdaad een pak op je flikker van me verwachten. En dat
meen ik. Blijf met je poten van m'n familie af, begrepen?