homo's en sabotage

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 31 13:28:23 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wever noemt het ultimatum van Pechtold "vervelend, om niet te zeggen
belachelijk. Voordat hij zulke uitspraken doet moet hij eerst informatie
inwinnen. We hebben eerder al bij de Nederlandse regering aangegeven dat
we deze huwelijken gewoon inschrijven, indien geen toeristenhuwelijk.
Dit is oneigenlijk misbruik van een uitspraak van de Hoge Raad."
----------------
Pechtold kennende (ik zelf heb ook wel eens met zijn veel te vroege en
niet-onderbouwde uitspraken kennis mogen maken, in 2003) kan dit best
waar zijn.
Wie zegt dat die homparen niet ingeschreven gaan worden?
Pechtold zegt dat, en van Wanrooy, ieder met hun eigen agenda achter dat
soort uitspraken.

Aruba is een geheel andere werkelijkheid dan Nederland, ook al leven we
in de virtule werkelijkheid van een "Koninkrijk". Wie op de Antillen is
geweest (en ik ben er regelmatig, een van m'n beste vrienden woont
er...) weet dat de Antillen een andere realiteit vomen  dan het stadhuis
te Hoogeveen of de fractiekamer van D66 te 's Gravenhage.
De Antillen zijn Latijns-Amerikaans-Caribisch van cultuur, met vleugjes
Nederland erdoor. Een smeltkroes van religies en culturen, een redelijke
mengelmoes van huidkleuren en etnische achtergronden, vooral als je het
historisch gaat bekijken.
In die Antillen wil de bevolking niet zoveel hebben van moderne
D66-dingetjes als euthanasie en/of homohuwelijk. Mijn Antilliaanse
vrienden zeggen (ik citeer letterlijk) "Als jullie dat lekker vinden dan
doen jullie dat toch gewoon, wij vinden dat je gewoon natuurlijk dood
moet gaan en dat gewone sex het lekkerst is".
Ik weet ook wel dat dot soort uitspraken geen basis kunnen worden voor
beleid, maar het algehele gevoel op de eilanden is er een van gewoon
doen (op z'n Antilliaans dan) en homo-weerstand, los van de paar
verdrukte homo's die elke gemeenschap heeft en die inderdaad eens
verlost moeten worden van die dominante opgelegde macho-cultuur.
Maar langzaam langzaam, heren....Heb nou toch eens gevoel voor hoe je
dingen kan veranderen daar, Alexander en André. Geeft ze wat tijd daar.
Het is daar geen Nederland, het is daar snikkend heet (en hier regent
het gopddomme de hele zomer), Caribisch (en hier Joods Christelijk, zeg
maar benepen en gelijkhebberig), en overwegend gekleurd (en hier blanke
top der duinen). Het is daar ANDERS!

Ik geloof best dat er formele belemmeringen zijn, zoals Wever stelt. Ik
geloof ook dat men daar lekker wil traineren omdat men geen goesting
heeft in dansende homo's op een oude schuit. En als iemand ergens geen
zin aan heeft, dan gaat iemand zitten klieren. En dan kan je lekker
autoritair gaan afdwingen, maar IK weet nog heel goed wat ik deed als de
Meester op de Lagere School me ging dwingen: saboteren tot ik m'n zin
kreeg.
Dat is het Caribische kantje in me.
Leve de Cariben!
Leve de homoparen!