Liberaal (was: Thatcher is neoliberaal)

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Wed Jul 18 12:09:13 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat nou 'neo'? Gewoon liberaal vind ik een stuk duidelijker. En
trouwens, zowel in de UK als in Nederland is gebleken dat het
sociaal-economisch beleid van Thatcher en haar opvolgers effectief is. Ik
heb het niet over andere, meer conservatieve, Thatcheriaanse politiek op
andere terreinen. Maar liberale politiek in sociaal-economisch opzicht is
het meest progressieve wat je kunt doen. meer banen, meer welvaart, meer
(economisch en maatschappelijk) draagvlak voor gewenste zaken als redelijke
pensioenen en uitkeringen, ouderenzorg, en milieubeleid.
Het huidige, nihilistische beleid leidt ertoe dat alles weer vastloopt. Zie
Jet Bussemaker met haar honderden miljoenen bezuinigingen op de ouderenzorg
- en dat terwijl het nu in de economie nog goed gaat. En de kunstgrepen van
Wouter Bos - het afromen van het maatschappelijk kapitaal in de
woningbouwcorporaties om zijn financiële tekorten te maskeren.

Op 17-07-07 heeft Antid Oto <aorta at home.nl> het volgende geschreven: