Opsteken van de middelvinger is een belediging

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Wed Jul 18 11:16:54 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Wat je nodig hebt in NEEderland is een ACLU! en een eenvoudige
>  procedure om naar het europesche hof te gaan.

Hoewel ik geen voorstander ben van een democrate naar Amerikaans
model, denk ik dat je een punt hebt, dirkie.

We hadden BOF hier, maar die heeft de ambitie verre van waar
kunnen maken, en is voor zover ik weet, inmiddels ter ziele.

Voor de privacy hebben we College bescherming persoonsgegevens,
voorgezeten/bestuurd door een D66-er (naam even kwijt), maar idd
wel weer politiek gestuurd, en derhalve niet echt onafhankelijk.

Misschien moet je de krachten bundelen en vooral buiten de politieke
invloed hebben, idd.

>  Dit is willekeur en geen persoonlijke belediging, wel het schikken
>  van feiten door de rechterlijke macht..

Gebeurd hier vaker .... In een ´ons kent ons´-cultuur kijken ze
voorzichtig over elkaars schouders heen, en zonder echt iets te willen zien.
Dat is ook genant natuurlijk, maar dus slecht geregelt. Het is dan wachten
op een bluder van jewelste - zoals de Parkmoord - voor er beweging in komt.

Mij lijkt een goede controle mechanisme te ontbreken, en daar waar macht
zit/´zit´ dient die transparant te zijn.

>  Maar daar zou je niet zo verbaasd over moeten zijn in het door de 4de
>  macht geregeerde Holland!

Enerzijds niet - de fundamentalistisch christelijke belt dringt tot alle
lagen door, idd- , maar anderzijds natuurlijk wel. Het democratisch
tekort - door mij al jaren aangekaart - zou er niet mogen zijn.

Een land dat zichzelf opscheept met een macht die totaal niet
wordt gecontroleerd zou er niet zijn als we van een werkelijke
domocratie zouden kunnen spreken. In plaats daarvan leven
we in een door christenen vormgegeven dictatuur waar de vierde
macht noch van haar plaats te krijgen is, noch op enigerlei wijze
voldoende gecontroleerd wordt.

>  Wij hebben Bush en Cheney :(

Het is verschrikkelijk, Dirkie, maar wij dan?

Wij hebben al sinds 22 juli 2002 een gereformeerde graanhandelaar,
die dit land regeert als een dictator. Heeft en geeft ook nergens
antwoord op, en legt over de meest heikele zaken geen
verantwoording af. Noch over het geblunder inzake Irak, noch
over de ver van zijn bed show, het massale "Nee" tegen (zijn) Europa.

In een beetje een democratie alle reden tot aftreden, maar dat levert
hier in dit land helemaal niets op. Zo verziekt is onze democratie
inmiddels.

Bovendien wordt ie gefankeert wordt door de meest conservatie
ministers van Justitie die dit land ooit gekend heeft, en niet toevallig
al even fanatisch zijn waar het hun geloof betreft, en de wil die ook
aan alle Nederlanders op te willen leggen, of hen te dwingen
daarnaar te leven. Zie ook het van stal halen van verouderde
en door en door verrotte wetgeving. Het neo-conservatisme
viert hoogtij.

De betutteling kent geen grenzen, en de gedragsbeinvloeding door
de centrale overheid, voorgezeten door een Minister Predikant die
zich zelf aan god noch gebod houdt, zakt daarmee af naar een
bedenkelijke dictatuur, waarbij Nederland langzaam maar
zeker tot een concentratiekamp verwordt, bewaakt door verwaande
christenen, die daarmee een plekje mee willen veroveren in een hemel
die -net als hun god- niet bestaat, en bestuursgeile Pfda-ers, die zelf
vinden dat ze een plekje verdiend hebben op het pluche, en die weten
dat die erg schaars zijn in de hemel.

Daarin gesteunt dus door een Pfda die onder invloed van haar
bestuursgeilheid alle democratische principes al overboord heeft gegooid
en waardoor alle hoop op een (mogelijik) andere koers op voorhand
reeds is verdampt.

Zelfs D66 weet niet eens te scoren (steekt haar middelvinger op) naar
al die burgers die zelf willen leven, en naar eigen inzicht. En die (D66)
zou nu toch moeten weten hoe het in onze (inmiddels verziekte)
democratie werkt, maar ook die lijken bekeerd te zijn, en te wachten
tot god zelf komt -of een gezant stuurt- om het allemaal te komen
verbeteren.

Verder dan het wauwelen van wat mantra´s over ´hun´ Europa komen ze niet.
Zelfs een debat in Europa: "Website Europese Commissie"
http://ec.europa.eu/environment/climat/adaptation/2007_07_03_conf/index_en.htm

.. vergeet het.

Ook niet op de website van Mister Europa himself hoor:
http://www.borisvanderham.nl/2007/02/_actie_voor_klimaat_is_nu_echt.html

.. geen woord.

Ze zijn vast - over het heden heen - met een verrekijker naar de
´toekomst´ aan het kijken. :)

Sorry, dirkie .... ;) Ik liet me even gaan ....

Maar jullie hebben tenmiste nog een keuze voor iets geheel anders. :)
Een vrouw ook nog, - voor het eerst - als ik geinformeerd ben. Leuk.

Jullie zijn ook meteen verlost van de ballast van ambtenaren die niet
langer
tegen kunnen werken, of op hun stoel wensen te blijven, ook bij gebleken
ongeschiktheid, verlost. Dat, moet ik toegeven, is daar bij jou/jullie
veeeeeeeeeeeeeeeeel beter geregelt.

Sinds er een wet is die de Klokkenluiders in ´bescherming´ zou moeten
nemen, durft er hier niet één meer de klok te luiden. Het valt op !

Wij zijn inmiddels uit en overgeleverd aan de Creationsten
en ID-ers in dit land, en worden feitelijk bestuurd door de
Statler´s and Waldorf´s, (/The Muppet Show/) die vanaf
hun balkon in de kerk moord en brand schreeuwen over
elk onkerkelijk, of onchristelijke gedrag dat zij in de maatschappij
menen waar te nemen. Zelfs tot in de WRR - intussen verre van
onafhankelijk dus - zijn daar de sporen ervan al terug te vinden.

Zie:
http://www.reformatorischdagblad.nl/artikel/1309508/„%3BGeloof+en+wetenschap+bijten+elkaar+niet”%3B.html
<http://www.reformatorischdagblad.nl/artikel/1309508/&bdquo%3BGeloof+en+wetenschap+bijten+elkaar+niet&rdquo%3B.html>

Henk Elegeert