Koolzuurgas-ideologie: Thatcher en aartsconservatieven inderdaad aanstichtster 'Global warming'

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Tue Jul 17 12:54:48 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Als het over Martijn Meijering gaat: afgeven op de verworvenheden van
>  de jaren zestig is toch raar voor een D66'er ?

Niet alles was fout in de jaren zestig en zeventig... De techniek schreed
voort, individuen kregen meer vrijheid, getrouwde vrouwen werden ook
wilsbekwaam of hoe het precies moge heten, mooi allemaal.

> En het nog opnemen ook
>  voor Maggie Thatcher... dat was z'n beetje de ergste conservatief die
>  de U.K. ooit geteisterd heeft.

Ahum, haar economische hervorming worden inmiddels door zo'n beetje
iedereen in het VK en Europa onderschreven.

Een beetje D66'er hoort te twijfelen
>  tussen Labour en de Liberal Democrats, die gaat toch niet voor de
>  Tories ?

Dat doe ik overigens ook niet. New Labour is redelijk OK, min of meer de
oude SDP. Helaas zitten ze wel vast aan Old Labour. De Lib Dems hebben ook
een verstandige vleugel, de Orange Book figuren als Chris Huhne. Maar
helaas hebben zij net als D'66 ook een aantal verstokte mafketels in de
tent.

> Dat is toch het Britse CDA ?

Dat is de conservatieve partij van MacMillan, niet die van Thatcher. Die
vleugel hebben ze inderdaad nog steeds.

Het blijft dus ook daar tobben. Wat mij betreft krijgen ze bij de volgende
verkiezingen een Tory-LibDem coalitie die het kiesstelsel hervormt en een
herverdeling van het politieke speelveld mogelijk maakt. Maar dat zal wel
niet gebeuren.