137.800 handtekeningen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Jul 14 15:00:38 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
> Zoiets ja. En helaas lees ik vanochtend in de krant dat Pechtold ook
> meedoet met dit kinderachtige gedoe, terwijl het democratische deel
> van de kamer spreekt met een Hamas vertegenwoordiger in Syrie.
Goede observatie. Ik vind het altijd idioot als gesprekken "niet mogen".
Het kan nooit kwaad om iemands drijfveren, achtergronden, overtuigingen
en levensvisie te verkennen. Zelfs de grrotste "terrorist" heeft, vanuit
*zijn* belevingswereld, het grootste gelijk van de wereld. Al die
"grootste gelijken" botsen hard met elkaar. Tot bloedens toe.
Je opsluiten in je eigen gelijk is dus dom, leidt tot bloedvergieten. En
daar doet Pechtold aan mee, en dat wist ik allang.
Komt het ooit goed met D66? Ik blijf lid omdat ik alleen onder extreme
omstandiogheden wegga (zoals even in 2004, toen D66 als regeringspartij
-met veel invloed toen- weigerde principieel en ondubbelzinnig tegen de
inval/bezetting v Irak te zijn), maar het wordt lastiger en lastiger lid
te zijn/blijven van een langzaam wegterend clubje van "eigen grootste
gelijkers".
De onthulling van de COC lobby via de fractie-assistent, via Lousewies,
waar Marc de vinger oplegde, is ook een mooie illustratie.
Bah.....

Wat moet je als normale hetero-met-een-mening in een club
eigengelijkhomo's, ijdele bestuurders en egocentrische diva's die
kritsiche geluiden van mensen die hen wel eens konden passeren
structureel wegmoffelen door het sluiten van internetfora en dergelijke
(á la SP) of hen wegzetten als navelstaarders c.q. azijnpissers?

[Maar ja, op deze lijst heeft deze verzuchting ook geen enkel nut. Niet,
Oto? Lentink? (leven jullie nog?)]
Tis zomer......