Koolzuurgas-ideologie: Thatcher en aartsconservatieven inderdaad aanstichtster 'Global warming'

Sat Jul 14 12:00:50 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Het leukste van 'The Great Global Warming Swindle' was dat werd onthuld
>dat de Koolzuurgas-ideologie afkomstig is van Margaret Thatcher ten tijde
>van de mijnstaking.

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM> daarop,
>Op zich vind ik dit niet zo relevant. Maar het zou wel heel zuur zijn
>als de conservatieven dit niet alleen gestart zijn, maar ook nog eens
>over een aantal jaar als overwinnaars uit de bus gaan komen.

Ik heb het ontstaan van de Koolzuurgas-ideologie inderdaad tot 1984 weten
te traceren en het begon inderdaad bij Maggie Thatcher. Maar ook bij andere
aartsconservatieven - waaronder afkomstig uit Nederland.

 * Op 6 november 1990 sprak Margaret Thatcher over het klimaat,
      http://www.margaretthatcher.org/speeches/displaydocument.asp?docid=108237
   Ze vermeldde dat in 1990 het 'Hadley Centre for Climate Change' was geopend,
      http://www.metoffice.gov.uk/research/hadleycentre/
   Dit is een conservatief weerbureau dat zowaar 'klimaat-mythen' bestrijdt,
      http://www.metoffice.gov.uk/corporate/pressoffice/myths/index.html
   Het ligt voor de hand dat hier, en in de voorloper ervan, de bron ligt
   van de Koolzuurgas-ideologie. Directeur is Dave Griggs, een hot shot van
   de IPCC,
      http://www.keesfloor.nl/artikelen/zenit/griggs/index.htm
      http://www.metoffice.gov.uk/corporate/board/dave_griggs.html
   Wat men vindt staat op,
      http://www.reefrelief.org/scientificstudies/climate_greenhouse.pdf

 * In 1988 sprak Thatcher eerder over 'global warming',
      http://www.creationcare.org/resources/climate/houghton.php
   alwaar John Houghton schrijft,
      In 1988, when speaking at the annual dinner of the Royal Society in
      London, the British equivalent of your National Academy of Science,
      she spoke of the possible threat posed by Global Warming and the
      urgency for scientists to address it and understand it. (...)
      Soon after that Margaret Thatcher speech, the Intergovernmental
      Panel on Climate Change (IPCC) held its first meeting and I became
      chairman of the Panel's scientific assessment.
   Dit is belangrijk want volgens Wikipedia,
      http://en.wikipedia.org/wiki/John_T._Houghton
   is John Houghton is *oprichter* van zowel Hadley Centre als een hot shot
   bij de IPCC (voorzitter van de IPCC 1988-2002). Hij is, getuige de
   eerste link in deze sectie, *extreem Christelijk*.
   Waarmee dus wel bewezen is dat er inderdaad een link is tussen Thatcher,
   de Koolzuurgas-ideologie, het Hadley Centre in de U.K. en de IPCC.

 * We moeten echter verder terug: wat deden John Houghton en Dave Griggs
   tussen 1984 en 1988 ? Google Scolar vindt dan,
      http://scholar.google.nl/scholar?as_q=JT+Houghton&btnG=Zoeken+in+Wetenschap&as_occt=any&as_ylo=1984&as_yhi=1988
   [D.J. Giggs komt in het verhaal niet voor]
   Op deze manier vindt men,
      The World Climate Research Programme
      Houghton, J.T; Morel, P
      The global climate (A84-38701 18-47). Cambridge and New York, Cambridge
      University Press, 1984, p. 1-11
      http://md1.csa.com/partners/viewrecord.php?requester=gs&collection=TRD&recid=20021214004253MT&recid=A8438702AH&q=&uid=791030257&setcookie=yes
   Waarmee de stap naar 1984 is gemaakt.

 * Nu men weet waar en naar wie men moet zoeken wordt het kinderspel...
   De 'Global Warming Swindle' zegt hierover op,
      http://www.larouchepub.com/eiw/public/2007/2007_10-19/2007_10-19/2007-13/pdf/51_713_glowarm.pdf
   de meest vreselijke dingen. Zo zou de Koolzuurgas-ideolgie niet alleen
   in de U.K. ontstaan zijn maar ook in *Nederland* (Prins Bernard zou er
   aan meegedaan hebben). Ze zou 30 jaar geleden aangesticht zijn door
   bankiers (vandaar dat ik eerder vond dat het om Vrijmetselaars zou gaan).
   Maar het gaat natuurlijk om dit fragment uit de bovenstaande URL,
         1983-90: Sir John Houghton headed the British Meteoro-
      logical Office, furthering the global warming hoax, and
      briefing Margaret Thatcher on the "science."
         1984: Thatcher defeated a 12-month coal strike, during
      which time coal had been discussed as a fossil fuel needing
      to be phased out for "environmental" reasons.
         1985: British scientists announced their discovery that an
      ozone "hole" exists over the Arctic, which needs to be les-
      sened by mitigating ozone-destroying chlorofluorcarbons
      (CFCs).
   Hier gaat dus echt alles om !

 * Thatchers minister van financien Nigel Lawson nam vorig jaar zowaar afstand
   van Koolzuurgas-ideologie,
      http://www.cps.org.uk/cpsfile.asp?id=641
      http://www.americanthinker.com/2006/12/thatcher_economist_dehypes_cli.html
   Ook dat is belangrijk want hij zat er immers bij.