137.800 handtekeningen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Jul 14 00:40:41 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Partrijgenoten, met gepaste doch bescheiden trots meld ik u dat de
137.800 handtekeningen die het initiatief Openheid over Irak, waarvan ik
één der oprichters ben, z'n consequenties beginnen te krijgen. Zo kwam
ik vanmiddag te Scheveningen mijn goede vriend Jozias van Aartsen tegen.
De voormalige VVD fractieleider. Hij is ineens sterk vóór Het Onderzoek.
Waarom? Omdat hij overtuigd is door onze vragen, door onze informatie,
door ons permanente roffelen op de openheids-trommel.
Wat de politici niet lukt is ons wel aan het lukken. En dat geeft,
behalve satisfactie, ook te denken. Partijpolitieke spelletjes beletten
te vaak de ware issues. Kijk naar het gedraai van de PvdA als het gaat
om Irak. Maar kijk ook hoe in ónze partij Irak jarenlang nauwelijks een
issue was....
Ik merk nu aan den lijve dat je beter buiten het Haagse circuit kan
opereren, omdat je ín Den Haag kennelijk teveel wordt meegesleept in wat
onze Leider ooit het Vunzige Spel noemde.

Ik wacht Lousewies boek met spanning af!