Koolzuurgas-ideologie: The Great Global Warming Swindle

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Jul 13 16:49:55 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 7/12/07, Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at combidom.com> wrote:
> Het leukste van 'The Great Global Warming Swindle' was dat werd onthuld
> dat de Koolzuurgas-ideologie afkomstig is van Margaret Thatcher ten tijde
> van de mijnstaking.

Op zich vind ik dit niet zo relevant. Maar het zou wel heel zuur zijn
als de conservatieven dit niet alleen gestart zijn, maar ook nog eens
over een aantal jaar als overwinnaars uit de bus gaan komen. Wat ik
hier op de lijst al eens eerder verwoordde sprak die Bas van Geel me
gisteren na: Het grootste gevaar van de hype is dat het het draagvlak
voor milieubeleid op termijn volkomen weg kan slaan. Immers, als de
komende jaren doemscenarios, vreselijk hoge kosten, en
paternalistische bewustwordingscampagnes door de strot geduwd krijgen
door de overheid en het straks allemaal niet uit gaat komen - volgens
B. van Geel weten we na 2012 meer, omdat dan de zonneactiviteit zal
gaan afnemen - dan houd ik mijn milieuhart vast....

Groeten,
Mark Giebels