Koolzuurgas-ideologie: The Great Global Warming Swindle

Thu Jul 12 22:41:08 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het leukste van 'The Great Global Warming Swindle' was dat werd onthuld
dat de Koolzuurgas-ideologie afkomstig is van Margaret Thatcher ten tijde
van de mijnstaking. Zoiets past heel mooi in het (wat mij betreft: nogal
warrige) omkeer-scenario van hedendaagse conservatieven die zichzelf het
toppunt van progressiviteit achten.

Broeikasfanatici zijn uiterst conservatief omdat ze verslaafd zijn aan een
reactionaire ideologie (de Koolzuurgas-ideologie, de Spa is bij hen zoge-
zegd tussen de oren gaan zitten). Maar zelf denken ze dat ze de ultieme
wereldverbeteraars zijn die de mensheid moeten behoeden voor koolzuurgas.

Nu we weten dat Margareth Thatcher de geestelijke moeder van de Koolzuur-
gas-obsessie zij, lijkt het me zonneklaar wie hier een glaasje prik teveel
heeft genuttigd.

Of is Maggie T. tegenwoordig ook al progressief ?
...men weet in deze tijden van omkering maar nooit...

Aardige film was het trouwens.
Ben niet geheel overtuigd of men hetzelfde beweert over zonneactiviteit
als wat ik hier schreef. De filmschaar sloeg helaas op juist dat moment
toe.