Kijktip: Wetenschappers presenteren alternatief IPCC-rapport

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Jul 8 23:17:24 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, als iemand die niks van klimaatontwikkelingen weet, hoop ik alleen
maar dat het 's winters weer wat kouder wordt zodat ik mijn geliefde
sneeuwsport op meer plaatsen en dichter bij huis kan bedrijven.

Als pure leek begin ik langzamerhand aan beide verklaringen te geloven: zon
en mens als oorzaak van verandering. Dat de mens weinig invloed heeft,
geloof ik niet. Ik herinner me als heel klein jongetje nog de enorme smog
in Engelse steden. Later las ik de verhalen over ijstijden. Ook geloofwaardig.

Misschien is er een mix van verklaringen mogelijk?
hv,u
-----