Opnieuw homo-uitglijder D66

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Jul 6 14:05:49 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 7/6/07, Joris van den Wittenboer <jwittenboer at home.nl> wrote:
> Daar zit je dan
>
> Gelukkig wel... en gelukkig vind je ook dat andere leefvormen net zo
> behandeld moeten worden als jij en jij niet een specifiek voordeel moet
> hebben? Daar gaat het toch om?

Dat is de kern Joris. Daar gaat het inderdaad om. En helaas krijg ik
steeds meer de indruk dat D66 belangen van specifieke groepen aan het
verdedigen is ipv zich principieel neutraal wat betreft leefwijze op
te stellen. Ik noem de strijd tegen weigerambtenaren, tegen religieus
onderwijs, tegen toespraken van de paus, tegen kostwinnergezinnen,
pleidooien om *extra* te straffen als geweld zijn oorsprong vindt in
homohaat, etc. Ik voel me bij al die onderwerpen als vrijzinnig
democraat ongemakkelijk.

> Precies, maar ik vermoed dat dat ook de gedachte achter de acties is, om
> dat gelijk te stellen...

Ik hoop dat dat (nog steeds) zo is, maar ik merk er weinig van.

Groeten,
Mark Giebels